Firma Indian se pochlubila modelem, který zdobí silnice i v našich končinách. Motorka Indian Springfield se zapíše do historie nejen vzhledem. Na první pohled je jasné, že do tohoto stroje výrobci vdechli toho správného ducha USA. Ikonický motor dokáže navíc vyprodukovat takovou sílu, že nemusíme mít strach, že bychom na silnici nebudili respekt. Cena mnohé zarazí.
Klasika, která zažila svou slávu už v 60. letech minulého století. tehdy začali vznikat první motorkářské kluby a firma Indian na tuto dobu lehce navazuje. Model Indian Springfield totiž nese všechny atributy motorky, která svým designem přežije všechny ostatní. Klasický bagger totiž nabízí přímo ikonické tvary a linie, které jen tak nezestárnou. Na výběr je i ze dvou barevných variant. Výrobci také zařadili verzi Dark Horse. Ta stojí sice více peněz, na druhou stranu ale budí větší respekt.
Cena startuje na částce cca 777 000 korun. To už je suma, za kterou si pořídíme zbrusu nové auto, nebo dvě ojetá. Proč tedy dát tolik peněz za motorku? Na tuto otázku nelze odpovědět. Pokud si totiž pořídíme Indian Springfield, nekupujeme pouze motorku. Kupujeme příběh stroje, ze kterého jednou naše vnoučata strhnou v garáži plachtu a zůstanou v němém úžasu. Kupujeme mašinu, která nás dozajista přežije. To je Indian Springfield. Pojďme se na něj podívat.
Design
Jak sama firma říká: „Klasický americký styl se chlubí ikonickou osvětlenou čelenkou, která zdobí přední blatík. Prémiové chromované detaily a povrchové úpravy připomínající šperky pak nadále přitahují pozornost.“Důležité je, že bagger vypadá neustále přitažlivě. Tento styl jednoduše nezestárne. První barevnou variantou je kombinace černé metalízy s titanovým odstínem. V té druhé se spojuje bronzová s krémové béžovou. Za sedadly najdeme úložné prostory.
Specifikace
Motorka váží cca 362 kg. Není divu, že potřebuje bytelné součástky. Vidlice nabízí zdvih až 119 mm, zadní tlumič pak 114 mm. Přední kolo dosahuje průměru 17 palců, zadní kolo 16 palců. Brzdy jsou napojeny na přední dva 300 mm kotouče a jeden zadní.
Motorizace
V rámu je posazený ikonický dvoulitr Thunderstroke 116, který dokáže vyvinout krouticí moment až 171 Nm. Extrémní síla, nemyslíte?
Verdikt
Ideální motorky na celý život. Indian Springfield nás nepřestane bavit.