Chorvatská automobilka Rimac se zase vytáhla. Odhalila elektrický hypersport s označením Nevera, jehož charakteristiky jsou neuvěřitelné. Elektromotory generují výkon 1914 koní, díky kterému zrychlíte z nuly na stovku za 1,85 vteřiny. Maximální rychlost je uváděna 258 mil/hod, což je těžko představitelných 415 km/hod.
Do automobilky nalilo desítky milionů eur Porsche, čímž zvýšilo svůj podíl ve firmě téměř na čtvrtinu. A jak je vidět, už to nese své ovoce. Kromě toho, že jsou podle dostupných informací v plánu „velké věci“, tak už nyní byl odhalen nástupce modelu Concept One – Rimac Nevera.
Energie je akumulována v baterii o kapacitě 120kWh a při jízdě pohání auto čtyři elektromotory. Jeden elektromotor pro každé kolo. V předchozích modelech platilo, že když jste tomuto hypersportu více „šlapali na krk“, docházelo k nadměrnému zahřívání baterií. To je nyní zlepšeno, neboť se za poslední tři roky výrazně zlepšil systém kapalinového chlazení akumulátoru. To v praxi znamená, že tohle žihadlo budete moci „ždímat“ o dost déle, než si baterie začnou stěžovat.
Kdo by se v tomhle „ďáblovi“ nechtěl projet…
Firma samozřejmě připravila i epické video, které nenechá člověka chladným a alespoň na vteřinu vás donutí se zasnít, jaké by to asi bylo, kdybyste seděli za volantem.
„Něco přichází. Ty to cítíš. Bouře. Lidé ji říkají Nevera. Ale tahle bouře není pro každého,“ provází temný hlas video, ve kterém se střídají záběry na vůz, na bouři, silný vítr i rozbouřené moře, kde vlny bičují skalnaté útesy.
Vyrobeno bude 150 kusů. Při koupi vytáhnete z peněženky 51 milionů
Asi vás nepřekvapí, že všechny díly jsou jedinečné a vyvinuté přímo pro Neveru. Karbonová kostra se pyšní parádní vahou lehce přesahující 200 kilogramů. Baterie by měla vydržet na ujetí 550 kilometrů, ale když budete držet plynový pedál na podlaze, je jasné, že tento údaj bude výrazně nižší. Plány firmy momentálně mluví o tom, že Nevery by mělo být vyrobeno maximálně 150 kusů, přičemž web www.theverge.com uvádí, že cena vozu bude 2,4 milionu dolarů. V přepočtu nějakých 51 milionů korun.
Mraky systémů, které zajistí vaše bezpečí. Přes 100 výpočtů za vteřinu
Když máte pod kapotou takovou ohromnou sílu, je potřeba jí umět ovládat a krotit. Proto automobilka vyvinula nový systém kontroly točivého momentu všech kol, který v zásadě funguje jako elektronický systém stability a systém kontroly trakce. Software může provést více než 100 výpočtů za sekundu, aby přizpůsobil úroveň točivého momentu požadovanému stylu jízdy při zachování maximální bezpečnosti. Rimac se v tiskové zprávě také věnuje brzdění. Systém je nastaven tak, aby byl schopen dynamicky upravovat rovnováhu brzdné síly mezi brzdami na kolech a rekuperačním brzděním umožněným elektromotory.
Mimo to je zde funkce „AI driving coach“, která využívá 12 ultrazvukových a 6 radarových senzorů a k tomu 13 kamer. Data z těchto přístrojů poskytují „návod“, kdy brzdit, kam zabočit nebo kdy zrychlit při výjezdu ze zatáčky.