Toyota se nezaměřila pouze na masivní SUV s hybridními technologiemi. Tímhle typem pohonu vybavila také nový Yaris Cross. Oproti svému menšímu jmenovci se Cross vyznačuje větší praktičností a také prostorností. Kvalita všech systémů přesahuje standardy a my si tak můžeme vychutnat vcelku bezstarostnou jízdu. Heslem Toyota se stalo „neustále v pohybu“. Platí to i pro Cross?
Automobilka prezentuje model Yaris Cross jako pětidveřové SUV, které se vyznačuje bohatnou paletou motorů i designových prvků. Přestože nedosahuje takové velikosti jako například RAV4, stále si nese tenhle Yaris prvky pořádného SUV. Ve městě se s ním všude pohodlně vejdeme, navíc do něho nacpeme i pořádný nákup. Tohle vše ovšem není to jediné lákadlo na zákazníky. Toyota Yaris Cross si opatřila úspěch také cenou. Za toto SUV zaplatíme v základu pouze 485 000 korun, a to se bavíme i o vcelku ucházejícím výkonu. Pojďme se zblízka podívat na automobil, který dokáže konkurenci pekelně zatopit.
Design
Vzhled modelu Yaris Cross se v mnohém podobá prvotní předloze klasického Yarisu. Máme ovšem při pohledu na něj pocit, že spadl do kouzelného lektvaru, který ho zvětšil. Nejhlavnějším prvkem se stala rozhodně přední část. Ta na sebe vzala všechnu dynamiku exteriéru. Příď je výrazně více kolmá, což dodává vozidlu na robustnosti. LED světlomety se v mnohém podobají těm, které využívá Kia. Maska disponuje nevelkým grilem, o chlazení se tedy stará převážně nárazník. Kola dostala rozměr až 18 palců a nepřehlédnutelný styl. Výrobci navíc zkombinovali dvě barvy karoserie, a to tak elegantně, že nám pohled na ni nebudeme nikdy nudit.
Interiér nabízí pohled na šikovně řešený prostor, který navíc u výbavy GR disponuje výrazným sportovním stylem. Toyota si zachovala fyzická tlačítka, což vždycky rádi uvítáme. S nižší cenou musí přijít smíření s tím, že sem tam narazíme na levný plast, který nepotěší škrábavým zvukem. Plusy ovšem výrazně převyšují mínusy.
Motor
Hybridy kombinují své elektromotory s 1,5litrovými benzíny. Výsledkem je tak výkon 116 koní. Pokud se rozhodneme do hybridu neinvestovat a toužíme po čistém benzínu, připravme se na výkon 125 koní.
Verdikt
Startovací cena 485 000 korun se může velice rychle přehoupnout přes 770 000 korun. Buďme ale féroví, Yaris Cross za to stojí.