Dlouho očekávaná novinka konečně dorazila. Z pouhého konceptu jsme se konečně posunuli k extrémně vyhlížejícímu SUV. Tenhle hybrid dostal do vínku neskutečnou sílu, abnormální velikost a mimo jiné i extrémně vydařený design. Luxus je slovo, kterým se tady rozhodně nešetřilo. Do konce roku 2023 by měla dorazit ještě mnohem silnější verze s výkonem až 750 koní.
Tohle nové „emko“ nádherně vystihuje směr, kterým se německá společnost bude v oblasti SUV posouvat. Jedná se o doposud nejvýkonnější a zároveň největší SUV. Konkrétně onen výkon nabírá takových rozměrů, že velikost karoserie nijak nebrání závratným rychlostem. Design se stal kapitolou, která byla posunutá na docela jinou úroveň. BMW patří mezi automobilky, které vědí, jak se dělají krásná auta. S novým modelem XM ovšem předběhli vlastní stín. Pojďme se podívat, co všechno o sobě tento kolos veřejnosti prozradil.
Design
Vzhled se stane, vedle již zmíněného výkonu, hlavním lákadlem, díky kterému rozhodně zapomeneme i na obří cenovku, která bude v prodejně viset na zrcátku. Předek si BMW drží jako svou hlavní výkladní skříň. Zlatě orámované ledvinky nejsou sice nic nového, nárazník ovšem ano. Automobilka musela opatrně vážit každý krok, aby už tak hodně hranaté SUV neprojevovalo vzduchu ještě větší odpor. LED světla se zúžila. Přední strana se zkrátka dostala na své pomyslné maximum. Skvělá práce.
Z profilu si pro nás BMW připravilo neopakovatelný pohled na kola. Tyto až 23 palců veliké nádhery dostaly dokonce zlaté lakování. Koho ovšem zlatá nezaujme, XM má v záloze další 4 metalové varianty. Zlaté rámování dostaly i linie, které pomyslně spojují přední i zadní část. na té druhé nás zaujme nový detail. BMW odstranilo vlastní znak, aby tak dalo prostor čistému a ničím nerušenému vzhledu. Ten reprezentují převážně sportovní koncovky výfuků. Buďme upřímní, tohle auto znak nepotřebujeme. Všichni budeme vědět, s kým máme čest.
V kabině na nás čeká hodně kůže, kvalitní tlusté látky a pohodlí. Celá palubní deska je pokryta kůži Vintage. Díky speciálnímu zpracovávání bude každé auto jiné. Za vcelku ojedinělý a možná i extravagantní se dá považovat strom. Nepřímé osvětlení lze upravit podle naší nálady.
Motor
Pod kapotou najdeme vysokovýkonný motor V8 M TwinPower Turbo. Tenhle „miláček“ dokáže nahnat do kol až 653 koní. Krouticí moment 800 Nm je ojedinělý tím, že lze pocítit už v nízkých otáčkách.
Verdikt
Oficiálně se auta dočkáme koncem letošního roku, kdy se začne vyrábět. Česká cena se odhaduje na 4,3 milionu korun.