Peugeot ukazuje každým svým novým modelem, kam se rozhodl směřovat. Na budoucnost myslí dnem i nocí a 308 SW je toho důkazem. Nejenže se jedná o technicky velice zdařilé auto s variantou Plug-in Hybrid, ale zároveň nás nepřestane svým designem bavit ani po mnoha letech, kdy by většina aut mávala své kráse bílým šátkem. Zároveň cena se jeví dosti příznivě.
Peugeot se zkrátka naprosto zbavil stereotypů, které se o francouzských autech tradují. Vděčí za to tvrdé práci a píli, kterou výrobci věnují každému novému vozidlu. Nic není ponecháno náhodě. Vše musí být dotaženo na 100 %. Nové Kombi SW, další řada úspěšného modelu 308, se pyšní pokrokovým vzhledem, který nás, hlavně v kabině, naprosto uhrane. Zároveň se rozlučme se slabými motory. Tenhle rodinný korám nabízí pod kapotou stroje od přijatelných alternativ až po hybridní dravce. Pojďme se na tento bleděmodrý zázrak podívat zblízka.
Design
Už dávno jsme se přestali o značce Peugeot bavit jako o popelce vzhledu. Nové vozy, s modelem 308 SW v čele, se vyznačují propracovaným designem, který má logiku a pojímá všechny třídy nejnovějších generací. Maska se stává už tak ikonickou, jako například ledvinky pro BMW. I tento marketingový krok se počítá a zajišťuje tak francouzské firmě vyšší čísla prodejnosti. Ve skvěle ražení mříži grilu se vyjímá masivní znak lva. Z masky vystupují úzké LED světlomety, které jsou zakončený pověstnými „tesáky“. Nárazník je obohacen o obří průduchy. Elegantní a zdařilý předek.
Podle výbavy se můžeme dostat od 16palcových kol až po 18palcové krásky. Nejde přitom o kdovíjaký designový zázrak. Stačí se držet hesla „v jednoduchosti je krása“. Dlouhé linie profilu jen umocňují už tak vydařenou délku vozu, která dosahuje přes 4,6 metru. Zadní část dostala světlomety rozdělené do třech sekvencí. Ocenit musíme i koncovky výfuku. Interiér skutečně předbíhá konkurenci o výrazný kus. Kvalitní materiály, rovné, dlouhé linie, lomený volant, jednoduché ovládání infotainmentu na 10pacové obrazovce. Z kabiny se nám nebude chtít vystoupit.
Motor
Jak jsme již řekli, od menšího se dostaneme k většímu. Odvíjí se podle toho i cena. 1,2litrový PureTech nabízí 130 koní a obě varianty převodovky. 1,5litrový diesel pak přináší rovněž 130 koní. konečně hybrid. První model se pyšní výkonem 180 koní a druhý pak 225 koní.
Verdikt
Zdařilé, elegantní a přijatelně drahé. Platí to ovšem o nejnižší výbavě. Ta dorazila na trh s cenovkou 650 000 korun. Nejvýkonnější hybrid GT nás vyjde až na 1,2 milionu korun, tedy téměř dvojnásobek. Ano, nůžky to jsou výrazné, Peugeot za to ovšem stojí.