Automobilka VW umí vyrobit prakticky vše. Od Multivanu až po Up!. Nás dnes bude zajímat drobný hatchback, který nese jméno Polo. Nejedná se o kdejak nový model. První byl vyrobený už v roce 1975 a od té doby pravidelně zásobuje evropský trh. Nejnovější generace nás dostane jak výkonem, tak elegancí a praktičností. Cena může mnohé odradit a nutno dodat, že právem.
VW Polo patří mezi stálice německé automobilky. Lidé si ho oblíbili jak pro jeho mrštnost, tak pro jeho praktičnost. Přestože je totiž Polo malé, vyniká svou chytrostí. Pro velikou rodinu bychom samozřejmě pořídili větší vozidlo, pro pár ale Polo bohatě stačí. Vybrat si můžeme hned ze 4 výbav. Základní Life nám poskytne vše potřebné. Cestou na vrchol, který je představován verzí GTI, se potkáme s výbavami Style a R-Line. Základní motor nám příliš zábavy neposkytne. Verze GTI si ale servítky nebere.
Cenově startujeme na částce cca 490 000 korun. To je skutečně mnoho peněz za takto malý hatchback. Na trhu bychom rozhodně našli i levnější varianty. U VW si ale kromě značky platíme jistou záruku kvality a kontinuity. Dobrý přístup k servisu, skvělé technologie, eleganci i pohodlí. Polo nám navíc nabízí skvělého pomocníka do městských uliček. Cena samozřejmě na základu nekončí. GTI se dostane až na 800 000 korun. Pojďme se na Polo podívat zblízka.
Design
Přední část si drží jisté kontury minulých modelů. LED světlomety jsou spojeny elegantní lištou, nárazník zmohutněl a jeho spodní část si výrazně zostřila. Kola se vyšplhají z 15 palců až na 17 palců. Při pohledu z boku působí i základní výbava extrémně dynamicky. Zadní část se pak může chlubit koncovkami výfuku u variant R-Line a GTI.
Interiér skvěle pracuje s technologiemi, které jsou zabudované na každém prvku. Volant poslední generace nabízí mnoho funkcí, na poměrně veliké obrazovce infotainmentu nastavíme vše potřebné. Téměř úplně už vymizela fyzická tlačítka. Pokrok nezastavíme.
Motorizace
Pod kapotou najdeme v základu jedničkový motor s výkonem až 95 koní. To skutečně není mnoho. Lépe už zní 110 koní v litrovém obsahu. Pokud ale budeme přeci jen chtít zažít pořádnou zábavu, sáhneme po verzi GTI. Ta nabízí dvoulitrový benzín, který udělá až 207 koní výkonu.
Verdikt
VW Polo patří mezi ty modely, které s námi ještě pěknou řádku let zůstanou. Není třeba měnit něco, co funguje. Za nás můžeme Polo jedině doporučit, a to navíc ve chvíli, kdy se dá spolehlivě sehnat i v ojeté verzi.