O tom, jak může nevinný aprílový žertík rozběhnout vyšetřování Komise pro kontrolu cenných papírů Spojených států amerických, by mohl uspořádat seminář Volkswagen. Nebo tedy alespoň jeho divize v USA. Falešné přejmenování způsobilo VW velké trable.
Tenhle příběh řešil na přelomu března a dubna celý automobilový svět. Volkswagen chtěl v zámoří přejmenovat divizi elektromobilů na Voltswagen. Mělo jít o žertík, v tomto případě bylo ale načasování hodně nešťastné.
Pojďme si celou situaci připomenout. Poslední březnový týden vydali Němci prohlášení o přejmenování, které následně ihned smazali. Nic nenasvědčovalo tomu, že půjde o pouhý „vtip“. Apríl se přeci jen teprve blížil, Volkswagen už ale na internet vypustil svůj „lišácký“ plán.
„Možná měníme naše K za T, ale neměníme odhodlání této značky vyrábět nejlepší auta ve své třídě,” prohlásil tehdy „boss“ americké divize Scott Keogh. Prvního dubna, kdy je den určen žertíkům, už bylo mnohým všechno jasné. Šlo pouze o marketingový tah.
„Společnost Volkswagen of America nebude měnit název na Voltswagen. Zpráva o přejmenování byla v duchu aprílového žertu. Měla přitáhnout pozornost k uvedení elektromobilu ID.4 na trh a naznačit náš závazek, přinést elektrická auta všem,” uvedl tehdy situaci na pravou míru mluvčí firmy.
Volkswagen nakonec vůbec nic neměnil, internetem ale proběhla zpráva jako splašená. Celým případem se o měsíc později začala zabývat Komise pro kontrolu cenných papírů Spojených států amerických. VW tak má problém.
Hodnota akcií vzrostla o 12 procent
S celou informací přišel německý list Der Spiegel. Změna loga či sociálních sítí měla vliv na hodnotu akcií firmy Volkswagen. Podle deníku Motor1 se dokonce v jednu chvíli zvedly až o 12,5 procenta. I proto se nyní celá akce vyšetřuje.
„Lidový vůz“ zůstal, dozvuky jsou ale stále patrné. Komisi se onen marketingový tah a přitažení pozornosti na představení nového elektrického vozu ani trochu nelíbí. Volkswagen prý ale plně spolupracuje a předal vyšetřovatelům potřebné podklady.
Dopad má případ obrovský. Přejmenování proletělo předními médii zabývajícími se prostředím automobilů po celé planetě. Uvidíme, s jakým výsledkem přijde Komise, příště by si ale měl Volkswagen dávat větší pozor.