Když chcete někoho napálit, kontaktujte ústředí německé automobilky VW. Tam vám totiž poradí na výbornou. Včera proletěla celým světem zpráva o přejmenování americké divize elektromobilů Volkswagen na Voltswagen. Dnes je ale všechno jinak. Podle Němců šlo jen o „aprílový“ žertík.
Hodně napilno mělo celý včerejší den vedení automobilky Volkswagen. Telefony jistě zvonily po tiskové zprávě o přejmenování aut v USA jako o život. První dubnový den se nese každoročně ve znamení všemožných vtípků, když ale jde o něco o dva dny dříve, nikdo nic netuší.
A právě tímhle heslem se ve VW řídili. „Možná měníme naše K za T, ale neměníme odhodlání této značky vyrábět nejlepší auta ve své třídě,” hlásil boss americké divize Scott Keogh. I z jeho úst šlo ale jen o dokreslení „povedeného“ šprýmu.
Tak ať máme jasno: Volkswagen zůstane Volkswagenem. „Lidový vůz“ má zkrátka větší váhu než nějaká jednotka elektrického napětí. „O tom, co začalo jako aprílový žertík, mluví celičký svět,“ smál se prostřednictvím sociálních sítí koncern VW.
Hnací motor?
O to vlastně šlo? Proč něco takového vedení Volkswagenu napadlo? Je to celkem jednoduché. Prý šlo o marketingový tah mající za cíl přitáhnout pozornost na uvedení nového elektromobilu ID.4. Kdyby se za tohle měla rozdávat ocenění, oddělení marketingu by mělo dostat minimálně prémie.
„Společnost Volkswagen of America nebude měnit název na Voltswagen. Zpráva o přejmenování byla v duchu aprílového žertu. Měla přitáhnout pozornost k uvedení elektromobilu ID.4 na trh a naznačit náš plán dodat elektrická auta všem,“ prohlásil mluvčí Volkswagenu.
Celý svět tak teď vypadá, jako by naletěl. I když je pravdou, že zpravodajský server Reuters předpovídal podobnou „kulišárnu“ hned během včerejška. „Ukázalo se, že lidé jsou stejně nadšení z našeho dědictví, tak z naší elektrické budoucnost,“ napsal VW na svůj Twitter.
„Ať už je to Voltswagen nebo Volkswagen, lidé mluví o elektřině, což je určitě super,“ dodala automobilka z německého Wolfsburgu. Tak takhle nějak to s celým přechodem na nový název v USA vypadá. Vtip, dokonalý tah, přitáhnutí pozornosti.
Krok se ale jistě vyplatí, včera totiž o ID.4 a Volkswagenu mluvila celá planeta.