Francouzská automobilka Renault se pochlubila novým modelem Austral E-Tech. Hybridní SUV bylo slibováno delší dobu. Už v momentě, kdy výrobci představili klasickou verzi, uvedli, že hospodárnější model bude následovat vzápětí. Dlouho se nic nedělo. Nyní vidíme, k čemu dlouhá cesta vedla. Na trh se dostává Austral E-Tech, který hravě strčí do kapsy konkurenci z koncernu.
Přestože se v zásadě neliší od svého spalovacího bratra, na modelu Renault Austral E-Tech najdeme mnoho zajímavých detailů. Firma navíc může nově konkurovat na trhu i díky jisté míře luxusu, kterou svůj vůz vybavila. Je tedy jasné, že se stane atraktivnější pro zákazníky. Dále nás zaujme také sportovní stránka vozu. Profiluje se sice jako elegantní SUV do města, převážně maska ale nabízí pohled na mnoho ostrých, až sportovních prvků. Nepohrdneme ani praktičností. Do kufru se toho vejde požehnaně.
Cena už je sice poměrně vysoká, stále se ale drží pod normálem na evropském trhu. V návaznosti na to, jakou si zvolíme výbavu, se bude odvíjet výše ceny. Naprostý základ výbavy Techno se ustálil na hodnotě 909 000 korun. Pokud sáhneme po stupni Iconic, rázem se dostaneme na téměř 1 milion korun, konkrétně 999 000 korun. Nejvyšší stupeň Iconic Esprit Alpine už zdražil „pouze“ o 30 000 korun. Do rukou se nám dostane perfektní stroj. Pojďme se na Renault Austral E-Tech podívat zblízka.
Design
Přední část disponuje robustní maskou chladiče. Té dodávají na sportovnosti převážně LED světlomety, které se výrazně protáhly do stran. Střed utváří masivní znak v novém provedení. Kola dosahují velikosti až 2é palců. Zadní strana si poradila po svém. Světlomety se protáhly až do středového prostoru, kde jsou přerušeny znakem automobilky. Závodní geny podporuje nepřehlédnutelný spoiler.
Interiér zaujme všechny, kteří rádi tráví čas v čistém, přehledném a minimalistickém prostředí. Vše nastavujeme na širokoúhlé obrazovce infotainmentu, kterou dělí od přístrojového panelu pouze stylový větráček. Po pravé ruce nám bude k dispozici unikátní ovladač automatické převodovky.
Motorizace
Pod kapotou najdeme kombinovaný pohon. Objem spalovací jednotky je 1,2 litru. Motor dokáže vyprodukovat až 200 koní a 205 Nm točivého momentu.
Verdikt
Za nás musí dostat model Renault Austral E-Tech zelenou. Tohle SUV se Francouzům prostě povedlo.