Americké trucky jsou ikonou toho pravého zaoceánského snu a zároveň slouží jako předloha spoustě světovým automobilkám pro jejich vlastní pickupy. Ford jako jeden z nejstarších výrobců přišel s odvážným plánem. V roce 2022 vyjede na silnice síla pravé americké práce, kterou ocení všichni drsňáci. Místo benzínu bude ovšem papat elektřinu. Takový je Ford F-150 Lightning.
Svět se řítí kupředu neodvratitelnou rychlostí a světoví výrobci tuší, že jestli někdy nasednout do rozjetého elektrického vlaku, teď je poslední šance. Tesla a podobné společnosti vychytaly začátek a nyní mají to výsadní právo, že mohou trh ovlivňovat, protože byly jedny z prvních v businessu. Ford toto pochopil, ale rozhodl se dát svému plánu i pořádnou dávku odvahy.
K čemu odvaha, když máme Ford?
Proč je elektrický truck odvážný? Pokud jde o americkou ikonu F-150, okamžitě nám v hlavě naskočí asociace jako síla, prérie ze západu plné nesjízdného terénu, se kterými si tenhle pickup poradí po svém. Vzpomeneme si na tvrdé americké řidiče, kteří s puškou na zadní korbě jedou na lov. Také si vzpomeneme na hektolitry paliva, které do obří nádrže lijeme po kýblech. To všechno patří dohromady, tak proč by to najednou měla narušit elektřina? Světe div se, odvážný nápad vyšel.
F-150 Lightning je jeden z prvních svého druhu, který vyrazí na silnice. Na první pohled budí stejný respekt jako jeho kolegové. Je stejně masivní, stejně obří a stejně luxusní. Přeci jen má minimálně 2 poznávací znamení, které hlásají jeho přítomnost. První je ticho. Díky svému pohonu nedokáže zařvat tak jako sourozenci z výroby. Druhý znak jsou přední světlomety. LED světla jsou spojena lištou a vytváří tak nezaměnitelný výraz, který nejen že budí respekt, ale navíc vypadá hodně skvěle.
Dojezd
Zvěsti se šíří rychlostí větru s nimi i číslo 230 mil (370 km). Takový dojezd není vůbec špatný a co víc, dá se navýšit. Pokud si připlatíme za lepší baterii, dojezd nám zajistí 300 mil (482 km). To je dost i na normální auto, které neváží tolik co F-150, když nemá obří motor. Když je řeč o motoru, největší překvapení na nás bude čekat právě pod přední kapotou. Tam totiž není nic. Jen úložný prostor. Trochu šok, ale dá se předvídat.
Co dodat závěrem?
Tenhle truck uveze v závěsu až 4,5 tuny nákladu. Krouticí moment přes 1000Nm a 563 koňských sil. Ať už se v něm někdy projedeme, nebo ne, tenhle ford je pickup na svém místě.