Sedan od firmy Toyota vypadá neskutečně sebevědomě. Camry reprezentuje to nejlepší, co automobilka umí vyrobit. Hybridní pohon navíc zajišťuje tomuto modelu jistou výhodu v době, která řeší emise, životní prostředí a díky cenám i spotřebu. Neznamená to ovšem, že s touhle Toyotou bude nuda. Každý kilometr znamená nový zážitek, a to jak díky designu, tak výkonu.
Přestože se jedná o čistokrevný sedan, Toyota si lehce pohrála se siluetou kupé. Výsledek je skutečně famózní. Firma tak navíc dokazuje, jakým směrem v oblasti vzhledu bude nově postupovat. Nemusíme se bát, že bychom v brzké době uviděli vyjíždět z vrat továrny nudná auta bez tváře. Kdyby měly všechny tolik osobitosti, co Camry, Toyota má vyhráno. Pod kapotou je spalovací motor doplněn o elektrický a kombinovaný pohon tak rozhodně nepatří mezi popelky výkonu. Pojďme se na Camry podívat trochu více zblízka.
Design
Camry se řadí do kategorie sedanu, která ovšem využila křivky kupé. Díky tomu dostává Toyota více sportovní nádech a podporují tím už tak vcelku ucházející výkon. O celkovou DNA se stará především zadní část společně se zadní. Maska chladiče působí neskutečně vyspěle. Od LED světlometů se dostáváme přes černou lištu až ke znaku Toyoty. Pod ním se rozevírá nárazník, který plní především chladící funkci.
Při pohledu z profilu můžeme obdivovat kola, která dosahují velikosti od 17 palců do 18 palců. Záleží na nás, po jaké výbavě sáhneme. Jsou totiž celkem 3. Comfort, Executive, Prestige. Rozdíl je ovšem převážně v ceně. Zadní část přebírá manýry kupé. Krátký kufr disponuje lehkým spoilerem a světlomety byly protaženy až téměř do středového prostoru. Na nárazníku nás zaujme drobná koncovka výfuku.
Interiér se výrobcům skutečně povedl. Krásně se vyhráli s oblými tvary a ergonomií. 7palcová obrazovka je přehledná a konektivita více než vyhovující. Nejvíce ovšem ceníme zadní řadu sedadel. Při vyklopení středového sloupku s prostředního místa se nám naskytne pohled na dotykový displej, kterým ovládáme veškeré nutné funkce. Vskutku originální.
Motor
Hybridní verze. Elektromotor je doplněný o 2,5litorvý benzín. Dohromady dají výkon až 218 koní, což už je krásný výsledek, se kterým dokážeme zažít i pořádnou porci zábavy. Auto je navíc neskutečně svižné a pohotové. Spotřeba 5,3 litru také nezní zle.
Verdikt
Přestože se jedná o takřka auto snů, mnohým zůstane zapovězeno. 1,1 milionu korun v průměru je přeci jen obrovské číslo. Pokud se ovšem rozhodneme pro koupi, nešlápneme vedle.