Spectre neboli přízrak. Přesně tak pojmenovala automobilka Rolls-Royce svůj doposud nejodvážnější počin, svůj elektromobil. Jde o první případ, kdy neuslyšíme pod kapotou svalnatý motor, pouze ticho. Co se interiéru týče, RR se opravdu nenechal zahanbit. Neskutečná nálož luxusu působí jako by dorazila z jiného světa. Originalita v každičkém detailu.
Před nějakou dobou firma oznámila, že do výroby pustí svůj tehdejší koncept Spectre. Málokdo věřil, že by se mohl elektrický RR ujmout. Přeci jen, všichni byli zvyklí na poctivou práci inženýrů, kteří dávali vzniknout těm nejnablýskanějším strojům na planetě. Motor od RR se zkrátka staly legendou. Může tomu tedy elektřina konkurovat? Podle všech dostupných informací RR rozhodně nešlápl vedle. Alternativní typ pohonu vládne světu, tak proč ho nevzít, a navíc posunout k naprosté dokonalosti.
Design
Vzhled není potřeba u této značky ani komentovat. RR se řadí mezi světové špičky designu. Každý majetný člověk, celebrita, sportovec, mají tento vůz v garáží právě pro jeho image. Spectre ovšem dorazil ve zcela neokoukaném balení. To je patrné už na první pohled. Přední část si zachovala svou ikonickou mříž, přestože už nemusíme nic chladit. Nad ní se vyjímá písmena RR a klasická busta, která je vysouvací. Zloději už tedy nemají šanci, i když, mnoho zlodějů v Beverly Hills asi nebude.
Po stranách nás odrovnají kola. Jak moc je RR známý pro svůj jasný a lety ověřený styl, nová kola jsou naprosto nová. Hrají si s ostrými tvary a tenkými linkami. Dveře se otevírají už klasicky opačným směrem. Masivní klika nesmí chybět. Přes celou délku se Spectre zahalil do černého pláště, který krásně kontrastuje s boční zlatou barvou. Zadní část je velice jednoduchá. Dva přiměřeně veliké světlomety, elegantní, lesklý nárazník.
Interiér
Kabina si rozhodně nezadá s žádnou jinou na světě. Takhle by měl v praxi vypadat luxusní vůz. Dokonale tvarované sedačky, čistý, bílý interiér s lesklými doplňky a nemalým množstvím drobných diod. Skvělá volba kůže, svítící strop imitující noční oblohu. RR, všechna čest.
Výkon
Tento téměř 3 tuny vážící kolos potřebuje pořádnou dávku výkonu a točivého momentu. O to se stará elektromotor, který disponuje 430 kW a 900 Nm. Ideální stav.
Verdikt
RR Spectre nelze hodnotit. Dalo by se snad i tvrdit, že risk firmy RR vyšel a my se tak můžeme těšit na první kousky, které dorazí na začátku roku 2023.