Německá výroba patří mezi světové špičky. Audi je navíc automobilka, která je stále ještě považovaná za toho, kdo má největší náskok. Kromě špičkového výkonu a technologií závidí této firmě většina automobilek design. S tím si výrobci zkrátka umí vyhrát, ať se bavíme o limuzínách, nebo malých vozech typu Sportback. A1 navíc patří mezi naprostý základ.
Výrobci chtěli postavit malé, ale praktické auto do měst i mimo ně. Zároveň ale nesmíme zapomenout na fakt, že primárně měla být s A1 Sportback zábava. Na tomto autě tím pádem najdeme plno sportovních detailů, které dělají z Audi závodníka (vzhledově). Interiér se drží zajetých tvarů, které kombinují luxusní materiály s agresivní a sportovní DNA. Pod kapotou navíc najdeme i výkonný motor, pokud jsme ovšem ochotni investovat do dražší výbavy.
#Audi – #A1 / A1 Sportback (GB) – 25 TFSI (95 Hp) (Petrol (gasoline)) 2020/ https://t.co/pLpB92p7pS🚗 – A1 Sportback (GB) – 25 TFSI (95 Hp) (Petrol (gasoline)) September, 2020/ \ A1 Sportback (GB) \ A1 \ Audi – Fuel type: (Petrol (gasoline)) – Fuel consumption (in the city):… pic.twitter.com/ktn8VotCJG
— findcarspecs (@findcarspecs) March 28, 2022
Design
Vzhled vozů ze stáje Audi je nezaměnitelný. Výrobcům se totiž daří jedna důležitá věc. Kombinace sportovnosti a luxusních křivek je know-how, pro které mnoho lidí tuhle firmu zkrátka milují. Příběh exteriéru modelu A1 Sportback se začíná psát u přední části. LED světlomety jsou spojeny třídílnou mezerou. Maska chladiče dostala otevřenější mřížování a nárazník velice ostrý profil. Společně s obřími průduchy je tak sportovní duch vystihnutý dokonale.
Z boku oceníme převážně kola. Za si drží ostrý, hvězdicový tvar. Černá střecha je protáhnutá až k přední kapotě, zbytek karoserie jí tak tvoří ideální kontrast. Zadní část pak dokončuje kapitolu sportovního designu hlavně ostrými LED světlomety, spoilerem a nárazníkem. Výrobci zkrátka vědí, jak se dělají sexy auta.
Interiér je pochopitelně zcela novou kapitolou. Typicky kulatý volant s rovným spodkem krásně ladí s palubní deskou a 10,25palcovou obrazovkou infotainmentu. Všechny přístroje fungují v digitálu, takže o ostrost obrazu nemusíme mít strach. Sedačky z prémiových materiálů jsou pohodlné a šikovně tvarované. Objem zavazadlového prostoru 335 l není zrovna největší, pro běžné užívání ale bohatě stačí.
Motor
Nejméně výkonný je jednolitrový tříválec, který nabízí 95 koní. Naproti tomu 1,5litorvý tříválec TFSI dá dohromady až 150 koní. To už je přeci jenom lepší výsledek. Mysleme ovšem na to, že náhon je u všech variant na přední nápravu. Jde tedy spíše o klidnější automobil. Vyskytnout se ale může i motor 40 TFSI, který disponuje výkonem přes 200 koní.
Verdikt
Sportovní vůz s neskutečně vydařeným interiérem. Nejméně výkonná verze startuje na částce 450 000 korun, což je na jméno Audi štědrá nabídka. Přesto se ale vyplatí investice do silnějšího modelu. Jinak ale nemáme k tomuto vozidlu vcelku žádné připomínky.