Indická společnost Royal Enfield je známá díky svým praktickým a krásným strojům, které nestojí šílené peníze. Teď ale i díky Scram 411. Nový model si totiž nezadá s žádným, který jsme doposud od značky spatřili. Zachoval si linii, design je ale pojatý velice moderně. Koncem roku bude představen na showroomu v US a rozhodně je na co se těšit.
Scram 411 přijde v roce 2023 jako nástupce legendy modelu Himalayan. Tahle cestovní motorka baví jezdce po celém světě, ale přišel čas na změnu. Výrobci přesunou model Scram více do města. Na první pohled je tento krok patrný i na designu, který v Royal Enfield zvolili. Díky zkrácenému odpružení se dostává sedlo níže a je tedy patrné, že i přes schopnost nového modelu brázdit nehostinné terény, více mu bude svědčit asfalt. Motto firmy ovšem zní: „přepraven přepínat módy“. Tím chtějí v Royal Enfield podtrhnout variabilitu a praktičnost nového stroje.
Design
Scrambler, který je posunutý do moderní doby. Při pohledu z boku je jasné, že linie stylu scrambler jasně dominuje. Je fascinující, jak výrazně si mašina nese rukopis motorek Royal Enfield, přestože je pojatá moderně. Jako vždy, Scram přichází se širokou paletou barev, mezi kterými si vybere skutečně každý. Nejvíce chválenou a zároveň očekávánou je matně šedá v kombinaci s modrou.
Rozvor kol 1455 mm a výška sedla 795 mm. Délka stroje dosahuje hodnoty 2160 mm. Je tedy očividné, že tady máme dočinění s pořádným kouskem motocyklu. Váha se posunula na 185 kg, což je ideální stav pro svižnou a hbitou jízdu po nezpevněných terénech. Díky nízkému těžišti, hmotnosti a kolům 17 a 19 palců lze předpokládat, že Scram 411 bude vynikat perfektní ovladatelností. I to firma hrdě hlásá.
Brzdový systém: 300 mm přední kotouč a 240 mm zadní. To je lehká změna od klasik 320 mm a 220 mm. Nový Royal Enfield je rovněž vybaven ABS. Kapacita nádrže 15 l zajistí, že dojedeme vcelku pořádný kus cesty. Motorka navíc tolik „nežere“, pokud ovšem nedrtíme lesní cesty.
Motor a výkon
Jednoválec chlazený vzduchem o objemu 411 cc nabízí výkon něco přes 23 koní. Krouticí moment se vyšplhal na 32 Nm. Motory od Royal Enfield navíc patří k velice spolehlivým a věříme, že u nového modelu tomu nebude jinak.
Závěrem musíme dodat, že na nový Scram 411 čeká celý svět. Můžeme se jen těšit, až se dostane do prodeje.