Že je Volvo jedinou švédskou automobilkou, která výrazněji promlouvá do dění v tomto odvětví průmyslu? To by se mohlo změnit. Výrobci z Polestaru představili světu model 2, který má za cíl konkurovat třeba Tesle nebo Fordu Mustang.
Cesta této značky je vskutku podobná detektivní deskové hře. Kdysi to byl závodní tým pod značkou Volvo. Pak najednou dostaly chytré hlavy nápad a dali světu spatřit auto Polestar 1, hybrid, který ve verzi coupé usiloval o světovou slávu. Nepovedlo se.
Dnes však dali Švédi vzniknout modelu, který je to nejlepší od dob masových koulí v Ikee. Co je na tom tedy detektivního? Polestar je švédská firma, kterou vlastní Volvo, sídlící ve Švédsku. Volvo ovšem patří pod značku Geely, která je čínská až do morku kostí a jejím sídlem je překvapivě Hong Kong. Auta jsou tak vyráběna v Číně, aby se prodávala po celém světě.
K čemu bychom mohli tuto druhou polární hvězdu přirovnat? Resp. co by jí mohlo tvořit konkurenci? Tesla model 3, model Y, Ford Mustang Mach a samozřejmě elektrické SUV od mateřské společnosti Volvo. Všechny modely sdílejí podobný základ, ale pouze Polestar 2 vypadá opravdu jako krásný kus auta. Design se povedl opravdu na jedničku a nikdo proti tomu nemůže říct ani popel.
Design
Na první pohled opravdu vidíme chladnou polární hvězdu. Auto ve své bílé barvě doslova září a například interiérová kombinace tmavé se stříbrnou dodává pocit chladu a luxusu zároveň. Jediné co potřebujeme je masivní volant, krásně tvarovaná řadicí páka a velká touchscreen obrazovka, která je dokonale přehledná. Vozidlo navíc vypadá naprosto sportovně. Chladné barvy v kombinaci se sytě žlutými bezpečnostními pásy dodají nebývalý nádech dravosti.
Co takhle motor?
Číselně si Polestar 2 stojí naprosto fantasticky. Maximální rychlost 329 km/h, pod kapotou 408 koní (300kW) a krouticí moment 660Nm. Automatická převodovka a z 0 na 100 za 4,5s. Stojí si opravdu skvěle. Měří na délku 4,6m a na šířku necelé 2m. Váží 2,6 tuny, ale na požitku z výkonu při jízdě to má vliv opravdu minimální.
Cena startuje na 39,900 librách, což je asi 1,2 milion korun. Opět platí pravidlo, že elektromobily nejsou levné a my jen doufáme, že časem budou. Závěr je ovšem takový, že Polestar 2 je auto, které má už v plenkách obrovský respekt a v rukávu ještě mnoho es, kterými nás překvapí.