Od samotné realizace je Suzuki stále ještě poměrně daleko. Do éteru ovšem automobilka vyslala hned několik faktů, které se týkají eVX. Na první pohled se jedná o velice tvrdě vypadající elektromobil, který za svůj alternativní pohon rozhodně nestydí. Kromě skvělého designu se můžeme těšit na slušný dojezd a 4×4. Tento koncept dorazí na trh v roce 2025.
Do samotného velkolepého finále vede ještě dlouhá cesta. Už teď ovšem můžeme obdivovat nápad a první náčrty vozu, který jistě změní vnímání automobilky Suzuki jako takové. Nový koncept skutečně reprezentuje budoucnost, které se nemusíme bát, ale můžeme se na ni těšit. Klasický elektromobil do města umí vyrobit už téměř všechny firmy. Pořádné SUV, které nezklame výkonem, dojezdem ani designem, to už je tvrdší oříšek. Mnoho společností si na něm vylámalo zuby. Je proto sympatické vidět, že se Suzuki opravdu snaží předvídat náladu na budoucím trhu a podle toho svoje SUV eVX upravuje. Pojďme se na něj podívat zblízka.
The world premiere of Suzuki’s EV concept model The eVX has been unveiled at #autoexpo23 at the Maruti Suzuki Pavilion in Delhi⚡️
— Suzuki Press Office (@SuzukiPress) January 11, 2023
Read more here: https://t.co/dgEXDSgL2d pic.twitter.com/bigJp4qM4W
Design
Koncept eVX představuje skutečnou revoluci, a to převážně v oblasti designu. Ať se na toto SUV podíváme z jakékoli strany, vždy nás něčím překvapí. Hrubé kontury se místy mísí s ladnými liniemi. Celkový dojem, který Suzuki budí, je zkrátka nepopsatelný. Jediné přídavné jméno, které se dá na první pohled využít, je slovo majestátní. Přední část si drží silně kolmý úhel, což dodává konceptu na robustnosti. Pod lištou, která spojuje oba LED světlomety, se nachází masivní znak S. Za nárazník by se nemusel stydět ani Rubicon.
Bok zdobí velkolepě navržená kola a téměř neviditelné spoje. Rozumějme tomu tak, že ani zapuštěné kliky, ani rýhy mezi dveřmi, nejsou prakticky vidět. Zadní strana se může pochlubit jedním velikým rudým světlometem a výrazně zvednutým nárazníkem. Za design můžeme Suzuki skutečně pouze chválit.
Specifikace
4,3 m délky a 1,8 m šířky. eVX skutečně není žádný drobeček. Blíže toho zatím bohužel moc nevíme, automobilka si stále ta nejvlivnější data střeží. Baterie by měla podle všech informací disponovat kapacitou 60 kWh a zařídit tak dojezd cca 550 km.
Verdikt
Nesmírně vyvedený koncept, o kterém toho zatím bohužel mnoho nevíme. I tak ale předpokládáme, že eVX představuje vlastnosti vozu budoucnosti, po kterém se na trhu zapráší.