Záměr firmy Toyota byl jasný. Dodat do Evropy SUV, které bude nabízet solidní prostor a šetrné provozování. Výsledek je Corolla Cross Hybrid. Veliký automobil s povedeným exteriérem, pohodlnou kabinou a velikým kufrem. Tohle SUV se nezalekne žádného terénu a s náhonem AWD tomu i lze uvěřit. Sympatický výkon se zde skloubil s praktičností.
Nejvíce automobilka vsadila právě na praktičnost. Té věnuje celou kapitolu o své novince. Cílem bylo vytvořit automobil, který bude šetrný k planetě a schopný pojmout nejen nákup, ale i stavební materiál. Interiér ovšem působí tak luxusním a povedeným dojmem, že nás představa na cihly v kufru doslova mrazí po zádech. Toyota zapracovala na svých technologiích a ergonomice. Všechny funkce musí být na dosah ruky. Cena je sice vyšší, ale podložena výsledky.
Design
Robustní, ostré a k dispozici v mnoha barvách. SUV Toyota Corolla Cross je fantastickým důkazem toho, jak automobilka cílí na evropský trh. Veliká auta jsou v dnešní době ve veliké oblibě a pokud navíc disponují agresivně vypadající maskou, rozhodně to není na škodu. Předek auta tedy dostal do vínku veliký gril, který zastřešuje vysunutý nárazník a napojuje se na LED světla. Ta jsou nově seřazena do 4 menších sekvencí. Přestože je předek robustní, výhledu nepřekáží.
18palcová kola kralují celému profilu. Toyota si začala pohrávat s ostrými úhly, což se stalo módou nejedné evropské automobilky. Druhým poznávacím znamením nového modelu jsou zrcátka. Ta oproti starším verzím výrazně narostla na velikosti. Zadní část začíná tenkým spoilerem v barvě karoserie. LED světlomety přerostly všechny ostatní prvky kromě nárazníků, který znovu dodává celému exteriéru na majestátnosti.
Interiér působí velice uhlazeně a útulně. Není přeplácaný, což je cíl, ke kterému má mnoho firem daleko. 10,5palcová obrazovka infotainmentu je ostrá a přehledná. Konektivita na jedničku. Středobodem celé kabiny se stala řadící páka. U většiny nových aut je tento trend obrácený a nabízí maximálně skleněné kolečko. Toyota je zkrátka ze staré školy.
Motor
Hybridní pohon 5. generace zde funguje na jedničku. 2litrový nebo 1,8litorvý hybrid dodávají kombinovaný výkon 197 koní a 140 koní. Slabší přichází pouze ve verzi s náhonem na přední, silnější nabízí 4×4.
Verdikt
Toyota Corolla Cross, která bude konkurovat hlavně Peugeotu 3008 nebo Škodě Karoq, je velice podařené SUV. Cena sice sahá lehce přes 1 milion korun, kvalita ji ovšem přesahuje.