Přestože se zde bavíme o SUV, což většinou nebývá to nejideálnější řešení do městských uliček, Ignis vystupuje z řady. Láka zákazníky na přívětivou cenu, vcelku povedený design i ucházející výkon. Tohle SUV se zkrátka zalíbí všem, kteří rádi robustní tvary, ale zároveň potřebují být mobilní v úzkých městských ulicích. Firma Suzuki se v tomto případě prostě vyznamenala.
Jak sama firma o svém stroji proklamuje, jedná se o to jediné kompaktní SUV, které budeme kdy v životě potřebovat. Možná silní slova, na širokou veřejnost ale platit budou. Navíc nemůžeme automobilce upřít fakt, že se nechvástá bez výsledků. Ignis je skutečně pozoruhodné vozítko, které nám má co nabídnout. Od robustní ergonomie a povedeného designu až po obstojí výkon. Ignis je navíc dosti praktické SUV. I přes jeho menší vzrůst dokáže pobrat solidní množství nákladu.
Design
Firmě Suzuki musíme dat za pravdu v tom, že za modelem Ignis na ulici otočíme hlavu. Může za to odvážný vzhled, který v sobě mísí robustní prvky klasických SUV s originalitou a osobitostí. Na první pohled je jasné, že výrobci do vozidla vložili specifickou DNA. Tu vystihuje převážně maska chladiče. Klasický čtvercový grill, který ná sobě hrdě nese znak Suzuki, je ohraničen masivními LED světlomety. Málokdy se stane, aby byl nárazník větší než samotná maska. Model Ignis zkrátka vybočuje z řady.
Kola krásně ladí se vzorem masky chladiče. Karoserie je navíc řešená tak, aby působila jako neprostupný krunýř. Barevně se tím pádem liší pouze sloupky dveří a ohraničení skel. Zadní část může budit rozdílné vášně. Někomu přijdou dveře kufru bizarní, někomu skvěle řešené. Jisté je pouze to, že Suzuki chtěla zvýraznit masivnost SUV, a proto volila převážně hranaté tvary.
Interiér skvěle vystihuje exteriér. Robustní, ojedinělý, plný pravých úhlů. Kromě kulatého volantu v kabině skutečně najdeme pouze málo věcí, které by nebyly hranaté. Volba tvarů a materiálů ovšem zajišťuje Ignis jistou sebejistotu. Ani prostor není k zahození. Při sklopení zadních sedadel dostaneme k dispozici až 514 litrů objemu. Některá SUV toho sice dosáhnou bez manipulace se sedadly, ve městě by ovšem byla ztracená.
Motor
Ignis přichází na trh ve variantě hybrid s 1,2litrovým motorem. Celkový výkon činí 82 koní, což sice není žádný technologický zázrak, do města to ovšem bohatě stačí.
Verdikt
Startovací cena činí 346 000 korun. To je poměrně slušná nabídka na zbrusu nové auto.
Máme, předfacelift, bezhybridu, 4×4, čtyřválec, bez start stopu se spotřebou do 5 litříků na sto a jsme co? Spokojeni. 🙂 Jedno z posledních normálních aut…