Korejská firma SsangYong není v našich končinách až tolik známá. Dost pravděpodobně za to může právě dlouhý název. Na trh ovšem vypustila SUV, které smete ze stolu všechny předsudky i pochybnosti. Masivní a zároveň elegantní auto, do kterého se vejde tolik věcí, že by i koncern mohl závidět. Interiér nabízí útulné prostředí, motor zase skvostný výkon.
Korejci se pokusili vyrobit automobil, který by působil robustně a sebevědomě. Zároveň ale musí být pohodlné a praktické. Výsledek snažení se dostavil a je na co se dívat. Korando reprezentuje SUV se vším, co taková kategorie musí nabízet. Je praktické, veliké a v neposlední řadě také pohodlné. Cenově se stále ještě pohybuje na hranici, která bude pro většinu lidí snesitelná. Oproti konkurenci je právě cenovka faktor, který dost možná při prodeji rozhodne. Pojďme se na Korando podívat zblízka.
Design
Pokud jde o vzhled, automobilka SsangYong rozhodně nezaostává za světovými trendy. Na první pohled musíme ocenit čistotu prvků. Firma nehledala v ničem složitosti a navrhla design jednoduchý, příjemný na koukání. Zároveň ale nepodcenila fakt, jak má správné SUV vypadat. Přední maska robustní, elegantní kola se znatelným průměrem, zadní část čistá a budící respekt.
Maska chladiče se v prvé řadě může pochlubit obřími světlomety. Ty obklopují z obou stran středovou chromovanou lištu. Nárazník se ujal chladící funkce, tudíž v něm najdeme pěknou řádku průduchů. Jeho spodek by možná snesl méně plastu. Po stranách nás překvapí, jak elegantně si SsangYong poradila s ochrannými prvky. Kola, která mohou nabrat rozměru až 19 palců, mají jasnou a ostrou ergonomii.
Zadní část je značně kolmá. Autu to dodává nádech majestátnosti. Výrobci použili stejný tvarový prvek spojený s chromovanou lištou jako u přední části. Nárazník je sice skvěle řešen, ale opět, šlo by si poradit i bez plastu?
Interiér
Kabina působí spíše jako útulný obývací pokoj než prostor pro řízení vozidla. Pohodlné kožené sedačky, všude kvalitní materiály, ostrá obrazovka infotainmentu. V žádném případě se nestane, že bychom měli potíže s prostorem pro nohy, hlavu, cokoli. Kufr nabízí v základu kapacitu až 551 litrů.
Motor
Pod kapotou bije 1,5litorvý benzín GDI-T, který nabízí až 163 koní výkonu a 280 Nm krouticího momentu. Průměrná spotřeba kolem 7 litrů je velkorysí výsledek. Auto krásně zabírá a spolehnout se na něj můžeme i v náročných terénech.
Verdikt
Základní výbava Style startuje na hodnotě 540 000 korun. Dostat se můžeme až na 670 000 korun. Stále ovšem platí, že se jedná o velice příznivou nabídku.