Popularitu mu odepřít nelze, ještě navíc, když má nově sportovnější vzhled a luxusnější výbavu. Ford Puma to dotáhl daleko už v minulosti a předpokládá se, že bude v podobném trendu pokračovat. Nejednoho řidiče zaručeně překvapí a potěší.
Ford si tak trochu splnil sen a dodal do Evropy vůbec první sportovní SUV a to právě v podobě Puma ST. Nic nebylo ponecháno náhodě, a když se s autem trochu více sžijeme, zjistíme, že všechny detaily byly dokonale promyšleny. Využít můžeme až 4 jízdní režimy a kombinace sportovního podvozku s 19palcovými koly také udělá své. Ze sportovních SUV se zkrátka stal lukrativní byznys a jen tak se to nezmění.
Sportovní vzhled
Je očividné, že výrobci sáhli po standardním Fordu Puma a trochu ho „prohnali“ úpravami. Větší a výkonnější brzdy, sportovní nárazníky, černý spoiler. To vše indikuje, že s tímhle autem bude mnohem větší zábava, než jsme si mysleli. Zepředu jsou hlavním poznávacím faktorem světla. Ta jsou oproti zbytku auta, který je sekaný a plný odvážných linií, kulatější a vypouklá. ST byl vytvořen pro zábavnou jízdu a musí to být poznat už z vizáže.
Interiér je přesně to, co očekáváme, když vidíme sportovní exteriér. Kombinace tvrdých plastů a karbonu hraje dokonale dohromady. Sedačky jsou tak sportovní a závodně tvarované, jak jen to jde. Volant pevný a masivní. Co nás překvapilo, bylo ovládání. Nastavení klimatizace je tlačítkové, což je úleva po všech těch nových modelech s digitálními, malými displeji. Obrazovka infotainmentu o velikosti 8 palců je v ideální výšce, takže neztrácíme přehled o tom, co se děje na silnici, když operujeme se systémem, který je navíc dokonale jednoduchý a přehledný.
Pod kapotou to žije
Přeplňovaný motor 1,5 EcoBoost dosahuje výkonu 147 kW, takže nějakých 200 koňských sil. Točivý moment 320 Nm. Z 0 na 100 se Puma vyšplhá za 6,7 s, což je opravdu působivé číslo. Co nás ovšem mimořádně těší, jsou jízdní vlastnosti. Na trhu jsou možná silnější sportovní SUV jako Audi nebo Cupra, ale ST umí dopřát řidiči pořádnou porci zábavy i s menším výkonem. Cena se pohybuje kolem 730 000 korun, což je sice dost, ale při pohledu na konkurenci je to velmi férová nabídka.