Malá auta jsou ideálním dopravním prostředkem do rušných měst. Oblíbené je Mini, všelijaké Volkswageny, ale také Renault. Ač se to nezdá, model Zoe by se za pár let mohl prodávat jako na běžícím páse. I když, několik vad nová verze autíčka stále neodstranilo.
Lidé si čím dál tím více zvykají na elektrická auta do měst. Pokud mají možnost dobíjení, není co řešit. I na tomto se dost zapracovalo a navíc se u nás v budoucí době plánuje rozšíření stanic ve velkém. Většina aut se už ale dá v pohodě dobít i doma a to nám hraje skvěle do karet. Navíc nebudíme sousedy v 5 ráno, když jedeme do práce a potřebujeme zahřát motor. Elektromobily mají navíc mnohdy výhodu bezplatného parkování a malé navíc to, že zaparkují všude.
Přestože je ZOE zatím ideální elektromobil od značky Renault, stále najdeme plno věcí, nad kterými prostě budeme jen chvíli kroutit hlavou. Většinou jsou to nuance, které jsou v porovnání s tím, že je jinak auto postavené vcelku slušně, mnohdy opravdu zarážející.
Design alias ZOE
ZOE se zepředu tváří docela sebejistě. Veliký znak, pod kterým se nachází zástrčka pro dobíjení je ovšem docela matoucí. LED světla jsou ovšem krásně řešená a dodávají autu solidní dojem. Dlouhé je auto něco přes 4 metry a široké 1,87m. jezdí na roztomilých 15 palcových kolech, která jsou ovšem velice pěkně zpracovaná. Zezadu už ZOE tak sebejistě nepůsobí. Zadní část vypadá unaveně a naprosto bez života.
Interiér je věc, na kterou si budeme zvykat dlouho. Pěný volant, pohodlné sedačky, u kterých jsou ovšem kolečka pro polohování tak natlačená na látku, že se s nimi dá jen velmi obtížně pohybovat. Úložná prostor pod palubní deskou je sice věc, která se jmenuje úložný prostor, ale moc se do něj nevejde. Do žlábků ve dveřích si nedáme ani malou vodu na cestu. I tak je ale vcelku kabina příjemná a nikterak neuráží.
Motor a výkon
Pod kapotu si můžeme dát dva typy motorů. R135 s výkonem 100kW (135 koní) a krouticím momentem 245Nm. R110 o výkonu 80kW (108 koní), kde se krouticí moment vyšplhal na 225Nm. Při průměrné rychlosti 50 km/h jsme schopni ujet až 343 km. O zásobu energie se stará baterie E.V.50.
Na automobil poskytuje Renault záruku až 8 let. To je docela fajn nabídka. Cena je ovšem všechno, jen ne fajn. Za základní verzi Life zaplatíme 845 000 Kč. Za verzi Intens 960 000 Kč. To je dost peněz, které by šly investovat třeba do Citigo iV za půl milionu. Zoe je na druhou stranu ale výkonnější. Rozhodnutí je na nás.