Automobilka Škoda opět rozšiřuje svou úspěšnou SUV rodinu. Po modelu Kushaq přichází na řadu ještě menší SUV s názvem Kylaq, jehož jméno bylo vybráno přímo fanoušky značky. Tímto krokem chce Škoda ještě více posílit svou pozici na rychle rostoucím indickém trhu. Doposud se její vize dařilo plnit. Předpokládáme, že ani Kylaq nebude zklamáním.
Nové SUV se zařadí pod úspěšný model Kushaq a stane se tak nejmenším SUV v nabídce značky na indickém trhu. Vzhled vychází z nového designového směru mladoboleslavské Škody, který klade důraz na minimalistickou stránku a funkčnost. Název Kylaq, odvozený ze sanskrtského slova pro křišťál, symbolizuje čistotu a průhlednost, čímž Škoda opět potvrzuje své ambice vyrábět vozy nejvyšší kvality.
Platforma, kterou známe
Zákazníci Škody Kylaq mohou očekávat vůz postavený na platformě MQB-A0-IN, která byla speciálně vyvinuta pro indické podmínky. Díky této platformě bude Kylaq nejen cenově atraktivnější, ale také nabídne vysokou úroveň bezpečnosti a moderní technologie. Zároveň bude optimalizovaný pro místní silnice a klimatické podmínky. Nedá se nic dělat, Škoda myslela na vše.
Škoda míří takticky na východ
Indický trh, s jeho rostoucí střední třídou a zvyšující se poptávkou po automobilech, představuje pro Škodu lákavou příležitost. S modelem Kylaq si klade za cíl prodat v této zemi do roku 2026 ročně 100 000 vozů. Tento ambiciózní plán může velice hladce vyjít díky příznivému vývoji indického automobilového trhu a ekonomice. Nezbývá tedy než si klást otázku, kdy přijde další model. Bude to opět SUV?
Oficiální představení modelu Kylaq se plánuje na začátek příštího roku. Bližší informace o výbavě, motorech a dalších detailech budou zveřejněny v následujících měsících. Zatím si musíme vystačit s prvními náhledy, které slibují kompaktní rozměry a moderní design. Tyto faktory lze s jisto dávkou fantazie predikovat i přes pouhou siluetu, kterou zatím Škoda zveřejnila.
Verdikt
Škoda Kylaq je jasným důkazem toho, jak důležitý je pro značku indický trh. Toto nové, kompaktní SUV, pečlivě navržené s ohledem na potřeby místních zákazníků, má za cíl ještě více upevnit pozici Škody na dynamicky se rozvíjejícím indickém trhu. Pokud půjde vše podle plánu, můžeme čekat, že se po modelu Kylaq v Indii velice rychle zapráší.