Co na tom, že tohle Audi nás vyjde na více než 3 milion korun. Výrobcům se povedlo stvořit bestii, která vládne silnicím svým výkonem i designem. RS 7 Sportback reprezentuje čistou jízdu plnou adrenalinu a zábavy. Pod kapotou se ukrývá množství koní, které se v běžném sedanu rozhodně neustájí. Ergonomie, výkon, komfort. Slova, která zdaleka nedokážou popsat jízdní zážitek.
Do běžného provozu se sice podívá snadno, větší zážitek ale budí představa tohohle auta na okruhu. Proč? Pod kapotou se totiž ukrývá motor, který po nastartování jasně oznámí, že je tady a je připravený pustit do kol výkon přes 600 koní. Pokud bychom ale čekali v návaznosti na sílu například kabinu plnou karbonu, která je orientovaná především na závodní výkon, pletli bychom se. V RS 7 Sportback zažijeme to pravé pohodlí, přestože je jasné na první pohled, jakým směrem je interiér orientovaný. Pojďme se pořádně zblízka podívat na vůz, který svým výkonem a designem hravě strčí do kapsy většinu evropské konkurence.
Design
Sedan, který si zvolil za sovu zadní část styl kupé. Dohromady se ovšem jedná o zcela logický a funkční krok. Pokud máme pod kapotou osmiválec, který je schopný trhat asfalt, byla by škoda rychlost brzdit špatnou aerodynamikou. Celý model RS 7 Sportback je tedy primárně navržen tak, aby nepůsobil na tratu přítěž. Přední část v čele s maskou chladiče udává rytmus zbytku exteriéru. Zkosené LED světlomety, pořádná mříž a ostrý nárazník jasně zvěstují, že tady se jedná o čistou sportovní sílu.
Z boku na nás čekají kola o průměru 22 palců a se vzorem písmene Y. Zadní část v sobě ukrývá dokonalý balanc estetiky a závodní filozofie. Znak čtyř kruhů je podtrhnutý LED světlometem, který vede po celé šířce kufru. Konečně nárazník. V dravě vyhlížející mříži jsou zasazeny dvě masivní koncovky výfuku. Nechme je rozeznít a dostaneme se do sedmého nebe. Interiér spojuje kůži a karbon. Vše je digitalizováno, prostoru máme dostatek jak pro nohy, tak hlavu.
Motor
Pod kapotou bije srdce čtyřlitrového osmiválce Biturbo TFSI, který dokáže poskytnout vozu výkon až 630 koní a točivý moment až 850 Nm. Zdá se nám to hodně? Díky těmto číslům a drobné hmotnosti zrychlíme z 0 na 100 za 3,4 s. To je teprve působivý výsledek.
Verdikt
Za kvalitu se platí a Audi je tímto heslem pověstné. Základ modelu RS 7 Sportback se na trhu objevuje za cca 3,5 milionu korun. Tohle auto za to ovšem stojí.