Sportovní a neskutečně praktické. Za nové BMW 3 Touring si sice tučně připlatíme, čeká na nás ovšem propracované auto. Tahle 3 je plná detailů, sportovních prvků a praktického prostoru. Kromě benzínu a dieselu se nám Touring představuje ve variantě Plug-in Hybrid. BMW tím správně reaguje na dobu, která přeje alternativním palivům s elektřinou v čele.
BMW se se svým nově propracovaným modelem posouvá opět na špičku kolony rodinných vozů. Nebudeme si nic nalhávat, mnoho rodin na novou 3 Touring zkrátka finančně nedosáhne. Škála, na které se peněžně pohybujeme je sice široká, startovací cena ovšem sama o sobě přesahuje milion korun. Pokud se ale zadaří a my si tohle BMW pořídíme do naší garáže, můžeme se na něj naprosto spolehnout. Pořádný výkon, vysoká bezpečnost, pohodlí na dlouhé cesty, královský prostor.
Design
Vzhled utváří u BMW obecně vcelku zásadní proměnnou. Všichni sice pragmaticky zvažujeme poměr výkonu, pohodlí, praktičnosti a ceny, na druhou stranu ale přirozeně tíhneme k hodnocení vzhledu. V oblasti designu BMW rozhodně nezaostává a nejednou nastavilo světové trendy. Touring je naprostý unikát. Skloubil totiž rodinnou vlídnou tvář s tvrdou sportovní DNA. Pojďme se na něj podívat zblízka.
Přední maska se drží zavedených malých ledvinek. Oproti verzi M si tím pádem zachovala starou tvář. Světlomety se výrazně protáhly, nárazník vyrostl do větších proporcí. Jeho spodní část působí z profilu značně ostře, to podporuje sportovní DNA vozu. Kdo je nerozhodný v oblasti kol, bude u modelu Touring trpět. Na váběr jich máme skutečně mnoho. Na škále velikosti se pohybují od 17 palců do 19 palců. Zadní část se může pochlubit hlavně koncovkami výfuku. Náderná práce.
Interiér reprezentuje ten nejmodernější přístup. Palubní deska dostala jednu velkou obrazovku, která kombinuje tu pro infotainment a přístrojovou desku. Středová konzola nabízí mnoho funkcí, ale i přes množství tlačítek zůstává vcelku přehledná. Sedačky jsou pohodlné a zadní řada má všude spoustu místa na nohy a hlavu. Zavazadlový prostor nám může nabídnout až 500 l kapacity. To už je slušný výkon.
Motor
Dvoulitrový diesel nabízí 190 koní a 400 Nm krouticího momentu. Spotřeba 5 litrů zní skvěle. Benzín o objemu téměř 3 litry dá dohromady až 374 koní a 500 Nm točivého momentu. Spotřeba 8,3 litrů. Konečně hybrid. Celkový výkon 292 koní působí stejně dobře jako krouticí moment 300 Nm. Ideální stav.
Verdikt
Startujeme na 1,07 milionu korun a dostat se můžeme až na 2,2 milionu korun. Ano, BMW je drahé, Touring ale dokazuje, že za to stojí.