Jste-li fanouškem vozu Škoda 120 L a máte chuť zavzpomínat na staré časy, máte jedinečnou možnost. Vůz, který byl garážovaný v klimatizovaných prostorách, má čerstvě udělanou technickou a na tachometru najeto pouhých 8 tisíc kilometrů, je k mání. Inzerent z Přerova za něj požaduje 249 tisíc korun.
Rok výroby 1981, stáří vozu je tedy 40 let. A technická data, že by člověk navyklý na automobily 21.století skoro brečel.
Čtyřválcový motor o objemu 1147 kubických centimetrů je umístěný vzadu a pohání zadní kola. Maximální výkon 36,7 kW znamená 50 koní. Maximální rychlost 140 km/hod a zrychlení z nuly na stovku za 20 vteřin.
Ceny od 50 tisíc korun
Nabídky automobilových veteránů jsou různé. Můžete najít super auto v super stavu za super cenu, stejně jako můžete najít kus šrotu za šíleně přestřelenou cenu.
O Škodovek 120 L se věc má tak, že ji můžete pořídit třeba i za 50 tisíc korun. Pak ale musíte počítat s investicí do oprav, abyste si po mnoha týdnech práce konečně vychutnali báječný pocit z jízdy. Pro představu web sauto.cz má momentálně v nabídce tři kousky a cena je u všech dost podobná. Kolem 65 tisíc korun.
Další varianta je, že sáhnete hlouběji do kapsy. Tím se vyhnete opravám a výdaji s nimi spojenými a koupíte model v lepším stavu. Za částku kolem 100 tisíc korun už prostě koupíte „stodvacítku“, kterou můžete okamžitě řídit.
Červená „stodvacítka“ z Přerova od Libora za čtvrt milionu korun
Pak se tu a tam objeví inzerát, který je vlastně takovým jackpotem. Parádní stav, parádní údaj na tachometru, vše připraveno. Jenže je tu jedno „ALE“. A tím je cena.
Pan Libor z Přerova nabízí červenou Škodu L, rok výroby 1981 za 249 tisíc korun. Jestli je to dobrá cena, nebo ne, to necháme na vašem posouzení.
Každopádně dle inzerátu je vše originální, v původním stavu. Lak, chrom i čalounění. Vůz má najeto osm tisíc kilometrů. Vozidlo bylo koupeno od prvního majitele v 90. letech a po celou dobu bylo uloženo a garážováno v klimatizovaných prostorách.
Auto pochází ze soukromé sbírky známého českého sběratele. Je v něm nová baterka, proběhlo repasování brzd a byly vyměněny provozní kapaliny.
Vozidlo je tak podle všeho připraveno na sezonu a v záloze má čerstvou STK na dva roky.
Tak co, jdete do toho?
Jasně. X let. Š 120 GLS. Tzn. „dělo s pětikvaltem“. 😂
Naučil jsem se jezdit a něco o autech.
Dneska je to samohyb z bodu A do bodu B. A když to nefunguje, tak volat odtahovku.
Je to lepší, nebo horší? Nevím.
Přeji všem šťastnou cestu. 🙂
Za čtvrt mega.To si dělá srandu.Za to jsou jiný bouráky.Myslím veterány.
S „automobilu podobnými výrobky“ Š 105 a Š 120 jsem si „užíval“ více něž 25 let a najel necelých 200 tis. km. Nejprve to byly DODO (dodělej doma), pak začaly problémy, prakticky se vším a nuceně jsem se vyučil automechanikem. Dost bolo Škody.
Nakonec, když děti odrostly koupili jsme si první skutečné Auto. Neskutečná pohoda, jezdit jen pro benzín a jednou za rok na kontrolní servis. Vystřídal jsem od té doby (více než 20 let) tři značky a problému za celou dobu bylo míň než za jeden rok s APV. Vím, že i Š je od té doby jinde ale averze zůstala. 😊
To se posral ne? 😀 Za 250 tis koupím mnohem vzácnější veterány a ne tuhle socialistickou zdechlinu