V zásadě se můžeme rozhodnout pro dvě verze, a to single cabin, nebo double. Dnes se podíváme na tu druhou, která nese název Warlock. Liší se především kapacitou a také designem. Dodge vtělil do tohoto monstra vše, co během své bohaté historie nasbíral. 1500 se řadí mezi klasiky, které jsou tu převážně pro práci. Pokud ale máme být upřímní, pracovní vůz najdeme i levněji.
Ano, RAM 1500 není zadarmo. Pokud si ho navíc chceme pořídit tady u nás, musíme počítat i s nějakou tou přirážkou za shipping. Pracovní auto lze samozřejmě tím pádem pořídit i levněji. Stojí tedy RAM 1500 za to? Bezpochyby ano! Nekupujeme si pouze pracovní tahač, který urve skutečně abnormální náklady, ale také designový skvost. Neexistuje větší symbol USA, než je RAM a jeho pickup. Výrobci navíc nelenili a posunuli vzhled klasiky 1500 na úplně jinou úroveň. Nově si tak vychutnáme svalnaté vozidlo zvenku a robustní, nicméně příjemné a pohodlné prostředí interiéru. Pojďme se blíže podívat na RAM 1500 Classic, který nás sice vyjde v základu na minimálně 1,3 milionu korun, odvděčí se ale neskutečnou porcí zážitků.
Design
Vzhled hraje hned po výkonu naprosto zásadní roli. Právě kvůli masivní kapotě si lidé RAM kupují. A když říkáme masivní, myslíme opravdu masivní. Na rozdíl od verze Express se varianta Warlock posunula dále. Tři písmena RAM jsou zasazena do obřího grilu, kterému sekundují majestátní LED světlomety. 1500 nabízí dlouhý rozvor, a tak najdeme 20palcové krásky téměř přímo pod světly. Zvenku zkrátka nemáme co vytknout. RAM 1500 přináší naprostou revoluci.
Interiér si nás okamžitě získá. Nabízí dost prostoru pro všechny, a hlavně nespočet míst, kam si můžeme odkládat věci. ze středové podpěry ruky se rázem stane bytelný stolek, kam si můžeme odložit počítač a pustit se do práce. 7palcová obrazovka infotainmentu je sice menší, bohatě však postačí. Řazení nás možná trochu překvapí. Zapomeňme na páku. Hned vedle obrazovky najdeme přepínání automatické převodovky. Pro ty z nás, kdo jsem zvyklí na polohu této funkce vodorovně, platí, že si budeme zvykat trochu déle.
Motor a verdikt
Pod kapotou najdeme osmiválcový motor o objemu 5,7 litru. Ten dá dohromady až 395 koní. To není vůbec zlé. Cena je sice vyšší, u nás se pohybuje v základu kolem 1,3 milionu korun, koupě se ale vyplatí.