Automobilka, která vešla do dějin převážně díky designu modelu 911, opět předvádí, že trhu se sportovními vozy jasně dominuje. Nedávno představila model Panamera, který si zakládá na abnormálním výkonu, tradičním vzhledu a také praktičnosti. Nabízí totiž i zadní řadu sedadel. Na posádku čeká mnoho nových technologií a zajímavých detailů. Cena je skutečně vysoká.
Co všechno se v tomto novém modelu ukrývá? Výrobci se netají tím, že cílili převážně na emoce svých zákazníků. Více ke svému novému počinu dodávají slovy: „Panamera je tu pro ty, kteří využívají svobodu, aby následovali své instinkty. Pro ty, kteří tu jsou pro to, aby jezdili, ne se přepravovali z místa na místo.“ Kromě vynikajícího výkonu a skvělých technologických vlastností nás na modelu Panamera zaujme právě design. Přestože se automobilka držela zajetých standardů, najdeme na tomto modelu mnoho nových, zajímavých detailů.
Cenově se nemůžeme bavit zrovna o dostupném voze. Porsche Panamera nás vyjde i v základu na vysoké peníze. Firma ocenila novinku částkou cca 2,7 milionu korun. Pokud bychom ale zatoužili po výkonném hybridu, budeme muset zaplatit až 5 milionů korun. Základ nám sice nabízí mnoho zajímavých detailů, je ale prostor možnost kam se posouvat. Pokud by si někdo chtěl svůj model Panamera obout do 21palcových kol Turbo S, připlatí si 120 000 korun. Porsche Panamera zkrátka není zadarmo. Pojďme se podívat, co si na nás model přichystal.
Design
Přední maska zůstává stejná, jako u ostatních modelů. Typický tvar světlometů, které byly rozděleny do 4 LED bodů, ostrý nárazník, drobný znak automobilky uprostřed. Z boku si kromě ikonické linie karoserie všimneme převážně kol, ta se velikostně pohybují od 18 do 21 palců. Skvělý zážitek přináší zadní část se svým jedním dlouhým rudým světlometem, který se táhne po celé šířce vozu. Sportovní složku modelu Panamera dodávají robustní koncovky výfuku.
Interiér působí moderním dojmem. Kromě konzervativního dekoru dřeva a analogových hodin na středu palubní desky se nám ukáže v nejlepším světe volba materiálů. Všechny prvky jsou zabaleny do prvotřídní kůže.
Motorizace
Základem se stal šestiválec, který umí vyrobit výkon 353 koní a točivý moment 500 Nm. Hybridní verze už je o něco silnější. Tahle „bestie“ vyprodukuje výkon až 519 koní a točivý moment 770 Nm.
Verdikt
Porsche Panamera si zaslouží hodně pozornosti. Konkurence může jen tuše závidět.