Opel přinesl na trh SUV, které se skutečně liší od konkurence. Svou dynamickou maskou přímo vybízí k adrenalinem naplněné jízdě. Stačí mu na to ovšem motor? Pro dravé SUV bychom si možná představovali větší výkon, do města a na běžné denní ježdění ovšem stačí. Designem překračuje Grandland kromě svého stínu hravě také většinu evropské konkurence.
Úkolem inženýrů v Německu bylo vytvořit smysluplné SUV, které by se ovšem odlišovalo od unylých a tolik oblíbených vozů konkurenčního koncernu. Vzhledem k faktu, že nadřazené společnosti vlastní povětšinou francouzské automobilky, design se posunul spíše tímto směrem. Do jisté míry zde můžeme pozorovat inspiraci Peugeotem, který v poslední době v této oblasti hodně vyrostl a dospěl. V kabině se veškeré prvky uspořádaly přesně tak, aby byla jízda pohodlná pro všechny typy řidičů. Pojďme se na Opel Grandland podívat zblízka.
Design
Výrobci chtěli, aby byla jejich vlajková loď kategorie SUV výrazná. Musí se lišit od ostatních a zároveň nepřekypovat nesmysly, ke kterým změna za každou cenu mnohdy svádí. Musíme uznat, že se v Německu zrodilo moc pěkné auto. Grandland je čistý, nepřeplácaný a logicky postavený. Přední masku zvýrazňují světlomety, které pomyslně obepínají hlavní masku chladiče. Nárazník se posunul spíše do sportovnějších sfér. I díky tomu se zdá být tenhle model daleko více dynamický.
Po stranách se Opel rozhodl ukázat velice solidně odlitá kola, která svou mohutností budí značný respekt. Od velikosti 17 palců se dostaneme velice rychle až k variantě 19 palců. Dalším prvkem, který stojí za zmínku, je barevná kombinace. Střecha ladí se spodkem i nápisem na zadní straně. Krásný detail. Světlomety v oblasti kufru nejsou přehnaně veliké a díky tomu vyniknou masivní koncovky výfuku. Je škoda, že tomto sportovnímu duchu neodpovídá výkon.
Interiér se nese ve stylu jednoduchosti a smysluplnosti. Na volantu najdeme ovládání veškerých důležitých funkcí. O rychlosti máme přehled na digitálním přístrojovém panelu. Volba materiálů kabiny byla velice šťastná. Málokdy se stane, že bychom slyšeli škrábavý zvuk nekvalitního plastu.
Motor
Motor přichází ve variantě benzín a diesel. V nabídce automobilky najdeme také Plug-in Hybrid, to je ovšem zcela jiný příběh. 1,2litorvý manuál a automat v benzínu nabízí 130 koní, stejně jako 1,5litorvý diesel. Jak jsem si již řekli, do města a běžné jízdy tento výkon stačí.
Verdikt
Základní cena 670 000 korun zní velice zajímavě. 820 000 za nejvyšší výbavu Ultimate zní ještě zajímavěji. Opel Grandland je velice spolehlivé a krásné auto. Automobilka se rozhodně nemá zač stydět.