Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze.
Už od prvního pohledu je jasné, kam Peugeot směřoval své soustředění. Design modelu 2008 sice navazuje na typickou linku, kterou automobilka razí, i tak nás ale překvapí nespočtem detailů. Mnoho lidí bude ale nadšeno z možností výběru motoru. Pokud jsme fanoušky klasického spalování, sáhneme po PureTech. Pokud vyznáváme spíše hospodárnost, potěší nás hybridní pohon. Pro ty, kteří vědí, že se pohybují výhradně ve městě, připravil Peugeot elektrickou verzi. Pojďme se na ně podívat zblízka.
Cena se drží na přijatelné úrovni, a to minimálně za PureTech variantu. Ta zákazníky vyjde na cca 465 000 korun. To je za zbrusu nový vůz více než přijatelná nabídka. Pokud bychom přeci jen zatoužili po hybridní variantě, základ nás vyjde na 570 000 korun. Nejdražší je pochopitelně elektrická verze. Za zájemce může vyjít až na 900 000 korun podle počtu kW. Pokud ale míníme strávit většinu našich cest ve městě, elektřinu bychom rozhodně neměli zavrhovat. Nese s sebou samé benefity.
Design
Přední maska nás dostane svou mříží, která dostala výrazně strukturování. Krásně navazuje na LED světlomety, které se výrazně rozšířily. Pod nimi narazíme na pověstné lví tesáky. Ty dotváří celkovou tvář vozu. Z boku si povšimneme 16palcových kol v základu. Kromě nich nás zaujmou i ochranné prvky na spodní části dveří a kolem blatníků. Zadní strana posadila rudé světlomety do černé lišty, nárazník zase zvýrazňuje dvě veliké koncovky výfuku.
Kabina si pro nás nachystala kombinaci černé barvy a karbonu. Na rozdíl od ostatních automobilek, Peugeot stále ještě uznává klasické ovládání funkcí. Pod obrazovkou infotainmentu tak narazíme na řadu tlačítek. Kufr nabízí kapacitu až 1467 litrů.
Motorizace
PureTech zvládne vyrobit výkon až 74 kW a krouticí moment 205 Nm. Elektrická verze umí poskytnout výkony 100 kW a 115 kW. Krouticí moment dosahuje shodně 260 Nm. Hybrid disponuje výkonem 100 kW a krouticím momentem 230 Nm.
Verdikt
Peugeot 2008 je ideálním parťákem pro každou jízdu. Automobilku chválíme.