Na rok 2022 si Japonci připravili skutečnou lahůdku pro motorkáře. Nová Suzuki Katana je ostřejší, než ten nejostřejší meč. Šílené množství koní, parádní odpich, a hlavně velice ojedinělý design. To vše dělá z nového modelu skutečnou střelu, na kterou „se stojí fronty.“ Evoluce této dobře známé ikony dospěla až do tohoto bodu. Katana 2022, vylepšená mašina.
Postavena na platformě GSX-S1000, tahle motorka je skutečnou chloubou japonské práce. Při každém vývoji se výrobci něčím inspirují. V tomto případě „naostřili“ už tak ostrou legendu, jakou Suzuki Katana bez pochyb je. Staré Japonsko posloužilo jako předloha pro stroj, ze kterého vyzařuje disciplína, rychlost a ostrost. Veškeré designové prvky naznačují, že s tímhle strojem se nepojedeme v neděli kochat po památkách. Tahle mašina si přímo říká o okruh, kde předvede všechna výkonnostní esa, kterých má v rukávu více než dost.
Chladný vzhled
Na první pohled nás motorka uhrane svým jasným a ostrým profilem. Stroj působí krásným trojúhelníkovým dojmem. Z vcelku dlouhého rozvoru 1,46 m se všechny linie vyostřují do vrchní části. Máme tak pocit, že Katana má mohutný a stabilní podvozek a lehký vršek. Sedlo se vztyčilo do výšky 0,825 m. Jízdní pozice je krásně nakloněná dopředu, ale nelehneme si úplně. Řídítka nejsou posazená tak nízko jako u jiných závodních strojů. Přesto na motorce budeme neustále vypadat, jako bychom byli připraveni k útoku.
Katana váží 215 kg a to je ideální hmotnost pro rychlou, ostrou, a zároveň vyváženou jízdu. Motorka krásně řeže zatáčky a poslouchá na slovo. 17palcová litá kola s podobou Shuriken krásně drží, motocykl se nekýve, a i díky kvalitnímu odpružení propůjčuje jezdci fantastickou svobodu v práci s těžištěm a vlastní vahou. Jízdu si tak můžeme užít opravdu naplno. O všem budeme mít přehled díky velikému LCD displeji. Zároveň motorka využívá nejmodernější systém SIRS. Přizpůsobuje jízdu povrchu, a to je další věc, díky které se můžeme více soustředit na zážitky.
Motor
Kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 999 cc je skutečně vyladěný stroj. Jezdci nabízí výkon až 112 kW, takže cca 152 koňských sil. Krouticí moment 106 Nm je rovněž hodnota, kterou nelze zanedbat. Japoncům se povedlo vyrobit motocykl, který nabízí mnohem více než jen výkon. Jde o celou filozofii, s jakou výrobci pojali tento projekt. Díky Suzuki Katana zažijeme skutečný adrenalin. Bude nás to stát cca 370 000 korun, což je za mašinu této kvality velice férová nabídka.