Nový Peugeot 408 je skutečnou chloubou francouzské automobilky, která za poslední roky předvádí skutečný vzestup na vrchol. Tenhle koráb silnic přijde na trh ve dvou variantách, kdy ta automobilkou preferovanější nastupuje v hybridu. Design si Peugeot drží v kolejích své nové filozofie, jak má vypadat luxusní automobil. Interiér by vydal na samostatnou příručku.
Automobil určený pro majetné businessmany. Netřeba ale dodávat, že na tento automobil dosáhneme snadněji než na kdejaký koncernový výrobek. Výrobci se drželi kréda, že krása musí být dostupná. Celý design bere inspiraci ve tvarech a křivkách stylu fastback. Zvenku tak 408 působí mohutně a dlouze, uvnitř získáme pořádnou porci prostoru navíc. Hybridní pohon nám navíc vcelku pošetří peněženku, což je v dnešní době rajská hudba každého motoristy.
Unexpected from every angle.
— Peugeot (@Peugeot) June 22, 2022
The alluring new #Peugeot408 #PlugInHybrid pic.twitter.com/gsMjctcRu2
Design
Křivky, které si dokážeme užít. Někomu by mohl nový Peugeot připadat bez výrazu, pravdou ale je, že nová filozofie přistupuje ke vzhledu opravdu důsledně. Automobilka vsadila převážně na přední část, která nově propojuje všechny modely. Automobily z této francouzské výroby tak mají jasné poznávací znamení a lidé si je snadněji oblíbí. O tomto by mohla rozdávat kurzy Škoda.
Předek je vyzdobený do středu se sbíhající mřížkou, které vévodí znak Peugeot. Z LED světlometů se spouští ony věhlasné lví tesáky. Nárazník sice není nijak výrazně ostrý, krásně ale dokresluje luxusní vzhled grilu. Z bočního pohledu převzala taktovku kola. 17 – 20palcové krásky dostaly zcela nový podpis. Provedení působí velice originálně a prémiově. Rozhodně oceníme i bezpečnostní lišty, které se táhnou i po obvodu blatníků.
Interiér dostal naprosto ojedinělý nádech. Typicky lomený volant jde do kontrastu s 10palcovou obrazovkou přístrojového panelu a 10palcovou obrazovkou infotainmentu. Řadící jednotka byla velikostně zredukována na minimum, o to více místa dostáváme pro odkládání věcí. Zadní sedadla nabízejí díky ergonomii modelu 408 extrémní porci prostoru. Cestování na delší vzdálenosti se stává hračkou.
Technologie
408 je automobil nabitý systémy a asistenty. Parkovací systém Vision 360, sledování mrtvého úhlu, automatické nouzové brzdění je velice pohotové a nezapomínejme ani na night vision.
Motor
Plug-in hybrid je volba, kterou Peugeot propaguje nejvíce. Elektromotor s výkonem 81 kW se dává dohromady s benzínem PureTech 180 nebo 150 koní. To už je slušný výkon. Varianta čistě benzínová nabízí motor PureTech 130.
Verdikt
Peugeot opět nabídl lidem automobil, který předčil naše očekávání. Přestože se občas objeví levnější materiál, obecně auto působí velice luxusně a prémiově. Až se tento Crossover dostane na trh, přepokládá se, že by měl zákazníky vyjít v základu na 850 000 korun a výše. Jestli se to do té doby nezmění, čeká nás slušná jízda.