Jihokorejská automobilka konečně předvedla světu svůj dlouho očekávaný výtvor. Je jím plně elektrické SUV až pro 7 lidí, Kia EV9. Podle všech dostupných informací se má světový trh na co těšit. Automobilka zatím dotahuje detaily, aby mohla vůz začít nabízet ve vlastním rybníčku. Od poloviny roku čekáme příchod i na ten nás. Tahle elektrická Kia pořádně zamíchá kartami.
Už na první pohled je jasné, že firma Kia šla dopředu. Nové SUV si nezadá s ničím, co jsme měli do této doby v portfoliu tohoto velikána šanci vidět. Estetický vyladěný vůz nás naláká na čistý a upravený design a spoustu technologií. Jezdit bude na zcela nové platformě. Očekávané změny by měly přijít i v oblasti efektivnosti dobíjení. Tohle SUV budeme moci nabít na optimální dojezd už za 15 min. Automobilky se v tomto odvětví předhánějí, Kia ale začíná určovat tempo.
Co se ceny týče, nemá smysl cokoli předvídat. Kia zatím s oficiálním ceníkem nepřišla a celkově zarytě mlčí. Na jasnou zprávu si budeme muset počkat do té doby, než se jihokorejská společnost rozhodne se svým novým počinem vstoupit na evropský trh. Můžeme si však být jistí, že se zkrátka držet nebude. Elektromobily jsou nákladné záležitosti, a to i u automobilek, které se profilují jako dostupné. Uvidíme, snad nás Kia překvapí. Pojďme se na EV9 podívat zblízka.
Design
Na vzhled vsadila firma téměř vše. Přední kapota nás dostane svou hladkou estetikou a robustní velikostí. Celkově karoserie vypadá, že je vysekána z jednoho kusu ledu. Kolem kol najdeme velice dobře vypadající ochranné prvky. Zapuštěné kliky se u elektromobilů nových generací už jeví jako standard.
Interiér nás dozajista dostane svou ladností. Neotevírá se nám pohled na přeplácený prostor. Výrobci naopak nechávají kabinou čistou a minimalistickou tak, abychom se zde cítili naprosto spjatí se svým vozidlem. Sedadla druhé řady se dají otočit k té třetí. Kia EV9 se tak rázem mění na dokonalou limuzínu.
Technologie
Kia EV9 stojí na zcela nové platformě E-GMP. Využívá k tomu bateriovou technologii čtvrté generace. Základem se stane varianta s pohonem zadních kol. Ta dá dohromady výkon až 215 koní a 350 Nm. Nejvýkonnější drobeček nabídne až 380 koní a 600 Nm. Dojezd se pohybuje kolem 550 km. Slušné hodnoty.
Verdikt
Jako veřejnosti nám nezbývá nic jiného než čekat. Můžeme si být jistí, že až se na náš trh Kia EV9 dostane, rozhodně o ní uslyšíme.