Němci přivedli na svět výkonnostní sporťák, který dokáže svým zrychlením zaujmout nejednoho znalce. Elektrika zkrátka nezná mezí. Dokonalý design je jen třešničkou na dortu, který se pyšní neuvěřitelnou dávkou koní. Tohle Porsche je postavené od základu jako ojedinělý kus. Žádný podobný design nikde nenajdeme. V tomhle aute se dá zažít hodně zábavy.
Díky elektrické energii je vcelku jasné, že zrychlení u tohoto modelu bude hračka. Odpich má auto na vozovce vskutku královský. Co ovšem oceníme daleko více je komplexnost, s jakou bylo Porsche postavené. Nejenže dostaneme abnormální výkon, ale zároveň luxus, který se jen tak nevidí. Dokonale zpracovaný exteriér plný ladných linií, které jsou střídány sportovními tvary, a luxusní interiér, který nás rozhodně nenechá odpočívat. Taycan je doslova nabitý technologiemi, které jen čekají, až se budou moci předvést.
Design nezná konkurenci
Necelých 5 m dlouhé a 1,96 m široké auto. Přestože se jedná o vysoce sportovní model, Taycan není žádný drobeček. Je sice nízký, tak jak má být, ale obecně působí vcelku mohutně. Rozvor kol 2,9 m. Jasnou dominantou je u Porsche předek. U tohoto modelu převzal ovšem veškerou pozornost kufr. GTS vypadá zezadu naprosto ojediněle. Vděčíme za to převážně LED liště, která se line přes celou délku. Výfuky, které většinu dokreslují sportovní nádech, tady samozřejmě nenajdeme, ale i tak je nárazník velice dobře zpracovaný.
Kola 21 palců jsou přesně to, co potřebujeme. Nádherné paprskování. Předek nikterak nekulhá za zbytkem. Velice nízko posazený a s fantasticky navrženými LED světly. Sportovnost z tohoto modelu kouká každým coulem. Snad jedině přední částí se Taycan alespoň trochu podobá modelu 911, zbytek je čistá originalita.
Interiér nás bude bavit ještě za 10 let. Porsche přistoupilo k návrhu kabiny vskutku nadčasově. Celá palubní deska je prakticky jedna velká obrazovka. Z toho důvodu nemá ani cenu udávat velikost, protože ovládat se dá auto snad opravdu na každém centimetru. Sportovní volant v kůži, sedačky, které umí podpořit v ostrých zatáčkách. Nesmí chybět ani legendární hodiny, které pravděpodobně nikdy nezmizí. Nikde nenajdeme levný materiál. Z každého dotyku cítíme kvalitu.
Elektrika = obří výkon
2 elektromotory umí vyprodukovat sílu téměř 600 koní. Maximální krouticí moment, který dokážeme z Taycanu vymáčknout, se pohybuje kolem hodnoty 850 Nm. Dojezd, na jedno nabití je pokaždé jiný. Obecně se ale mluví o 380 km, což není nic hrozného. Díky rychlonabíjení se navíc baterie dostane na hodnotu 80 % za 19 min. To je vlastně docela ucházející výkon. Z 0 na 100 Taycan „vystřelí“ za 3,6 s, a to i přesto, že kvůli baterii váží téměř 2,3 tuny.
Otázka na závěr. Má smysl si pořizovat elektrické Porsche? Vše má své pro a proti. S tímto modelem dostaneme abnormální zrychlení, se kterým si rozhodně vyhrajeme. Klasický motor je ovšem nenahraditelný.