Automobilka Kia nedávno představila svůj nový počin v podobě modelu Niro. Tenhle crossover se svou zaměřil na budoucnost. Disponuje chytřejším nabíjením a ovládacím systémem. Výrobci chtěli vytvořit automobil, který by byl nanejvýš intuitivní a praktický. To se jim povedlo a před námi tak stojí mašina, která je neuvěřitelně propracovaná a schopná.
Přední odborníci si ovšem vcelku oprávněně stěžují. Podle mnohých je nová Kia Niro podobná světové ekonomice zatížené inflací. Dostaneme toho znatelně méně, než bychom od nového modelu čekali, a samozřejmě za vyšší cenu. Zcela objektivně musíme ale usoudit, že takový propadák to není a Niro nabízí mnoho zajímavostí a technických dokonalostí, které nám Korejci slíbili. Navíc se nový model pyšní přepracovaným exteriérem, který daleko více slouží své alma mater, totiž aerodynamice. Interiér si pak připravil kromě pohodlí i mnoho praktického.
Design budoucnosti
Přestože se automobilka svým heslem zavázala, že Niro je připravené na budoucnost, nelekejme se. Nová Kia vypadá jako auto, a ne jako vesmírná loď. Přesto musíme ocenit absenci předního grilu. Zde si výrobci poradili pouze s černou plastovou maskou a masivním nárazníkem. Mezi nimi najdeme zdířku pro nabíjení. Navíc si návrháři krásně pohráli s chromovanou linkou, kde se táhne mezi oběma obřími LED světly.
Kola, která se nesou opět ve velmi ostrém stylu, jsou ve standardu u plně elektrického modelu s velikostí 17 palců. U hybridu se mohou vyšplhal ze 16 palců až na 18. V zadní části se při pohledu z profilu táhne stříbrný pruh. Ten skrývá průduchy pro snadnější proudění vzduchu. Inu, aerodynamika měla opět poslední slovo. Pohled zezadu je zpestřen krásnými LED světlomety, které se trochu podobají těm na vozidlech značky Volvo. Snad ně ne nemají Švédové patent.
Kabina působí velice prémiově. Samé kvalitní materiály, veliká obrazovka infotainmentu, pohodlné sportovní sedačky a překrásný volant, který může ovšem občas vadit výhledu na digitální rychloměry. Přestože se kufr nezdá být na první pohled tím největším, nabízí prostor o objemu 475 l.
Existují samozřejmě i drobné nesmysly. Proč je nabíjecí port na přední části kapoty? I při drobné kolizi si za opravu tučně připlatíme. Na druhou stranu, díky nové technologii si do portu můžeme zapojit i rychlovarnou konvici a světe div se, funguje to.
Motory
Hybrid kombinuje 1,6litrový Turbo motor s elektromotorem a pohon zůstává na předních kolech. Dohromady dostaneme 139 koní. Plug-in hybrid má o něco málo větší baterii i elektromotor. Výsledek je tak 180 koní. Čistě elektrická verze nabízí 201 koní a na 80 % automobil nabijeme za 45 min. To už je docela slušná dávka času. Na stanici zvládneme minimálně dvě kafíčka. Na jedno nabití ujedeme až 460 km. To je takový pěkný a uspokojivý průměr.
Verdikt
Cena se pohybuje kolem 800 000 korun. Za hodně peněz ale dostaneme vcelku schopný a elegantní automobil. Rozhodně bychom neměli Niro zatracovat. Tenhle model má čím zaujmout.