Japonci svou až chirurgicky přesnou prací dokážou vyrobit opravdu vše. Jejich trucky patří mezi absolutní světové špičky. Navara si vydobyl pověst tvrdého a nesmlouvavého pickupu. Svůj design odlišil od amerických klasik, svým výkonem se jim směle vyrovnává. Dokonale skloubil sílu a praktičnost. V žádném terénu se neztratí. Pořizovací cena je sice vyšší, ovšem vyplatí se.
K veřejnosti se tenhle nadupaný model dostane ve dvou verzích. Pro sólisty se vyplatí King Cab, kde se sami pohodlně vejdeme. Pro více početné objevitele může Nissan doporučit Double Cab. Nejenže pak truck disponuje větším množstvím prostoru, objektivně ale i lépe vypadá. Interiér se drží staré dobré klasiky. Všechny prvky jsou masivní a vyrobeny z těch nejlepších materiálů. Nelze říci, že by tento model neznal slovo kvalita. Jak na povrchu, tak pod ním by se dalo tesat do kamene.
Design
Nissan se u designu odvolává na svou 80letou historii. To mu podle jeho slov dává právo na budování silných a osobitých pickupů. Všechno stojí na vzhledu přední části. Ta dominuje celému trucku. Pasivní maska chladiče propůjčuje modelu Navara silnou DNA. LED světlomety nabrali pořádně na velikosti. Nárazník zase nabral na masivnosti, a to nám zajišťuje absolutní jistotu a bezpečí v jakémkoli prostředí.
Profil odhaluje kola o velikosti 18 palců, která se doplňují s extrémně širokými pneumatikami. Výsledek je vskutku impozantní. Navíc je možné mít z boku designový doplněk. Přerušovaný pruh u nášlapných stupínků vytváří dojem skutečně silného a terénního vozu. Korba je více než prostorná a její zadní víko kufru se pyšní pouze velikým znakem automobilky Nissan.
Interiér verze Double Cab se vyznačuje výrazným prostorem, který je podpořený panoramatickou střechou. Středem palubní desky se stala 7palcová obrazovka infotainmentu. Pod ní najdeme fyzická tlačítka, která jsou u trucků vždycky výhodou. Zadní zrcátko nabízí funkci automatického ztmavení, za kterou budeme skutečně rádi.
Motor
Pod kapotu můžeme nacpat tři verze dieselového motoru. Všechny disponují objemem 2,3 litru a pohonem 4WD. První s manuální převodovkou nabízí výkon 160 koní a 425 Nm. Druhý pak 190 koní a 450 Nm. Poslední verze je totožná s druhou, oproti ní nabízí automatickou převodovku.
Verdikt
1,2 milionu korun je startovací cena. Můžeme si být ale naprosto jistí, že se nám investice vyplatí.