Automobilka Nissan představila světu další kousek ze své dlouho očekávané série aut budoucnosti. Je jím koncept Hyper Adventure. Tento na první pohled nepřehlédnutelný dravec jezdí pouze na elektřinu a má lidem dopřát luxus i v těch nejtěžších podmínkách. Výrobci dali do vývoje mnoho úsilí. Vyplatí se sázka na elektrickou kartu budoucnosti?
Výrobci si zvolili zcela novou filozofii. Zatímco většina elektromobilů slouží převážně pro přepravu lidé po městě nebo přilehlých okolí, koncept Hyper Adventure míří do divočiny. Pokud si pořizujeme elektrické auto, měli bychom uvážit dostupnost dobíjecích stanicí v našem okolí, nebo třeba solární panely na střeše našeho domu. Tomu se ale Nissan rozhodl nastavit zrcadlo. Opravdu potřebujeme jistotu v podobě dostupných „čerpaček“? Koncept, který před nedávnem automobilka představila musí navíc zvládnout mnohem více než vozit lidi na dlouhé vzdálenosti.
Koncept Hyper Adventure se zaměřuje převážně na ty, kteří mile rádi vycestují za hranice měst, a to i na několik dní. Automobil musí být tedy schopný na jedno nabití ujet pořádný kus cesty. Celkově ale výrobci koncipovali tento projekt do divočiny a neprostupných terénů. V těchto místech musí být navíc auto schopné se o posádku postarat. Dobít všechna zařízení, osvětlit kemp, dokonce se firma zmiňuje o dobití vodních skútrů. Jak tedy dokáže jedno elektrické auto zvládnou tolik věcí najednou?
Filozofie
Automobilka toho zatím moc neprozradila, jisté je ovšem to, že kapacita baterie se zvýší až dvojnásobně. Tím pochopitelně naroste hmotnost, přepokládáme ale, že inženýři z Japonska mysleli i na tuto drobnost. Koncept nese navíc podnázev V2X. Pod touto zkratkou se ukrývá označení „vehicle-to-everything“, tedy automobil pro všechno. Zatím to skutečně vypadá, že koncept Hyper Adventure bude připravený na každé dobrodružství.
Design
Vzhled je naprosto zásadní. Nissan jím upoutává pozornost všech lidí. Exteriér působí jako z jiné planety. Přední část disponuje ostrými světlomety a vysokým nárazníkem. Bok nás zase uchvátí koly i lomenými tvary karoserie. Interiér si vůbec nezadá s žádným doposud známým designem. Volant nabral hranatého tvaru a obrazovka infotainmentu byla nahrazena několika head-up displeji. Kufr dokonce nabízí vysouvací schody pro více pohodlí.
Verdikt
Pokud se někdy Nissan rozhdone převést koncept Hyper Adventure do reality a spustit sériovou výrobu, máme se na co těšit. Další modely z dlouho očekáváné řady konceptu odhalí automobilka 17. a 19. října.