Legenda, která jen tak naše životy neopustí. Kawasaki Ninja se vryla do našich myslí jako ultra výkonná motorka s ojedinělým stylem. Rok 2022 přináší vyladěný model H2 SX SE, který je nesmírně silný, krásný a nabitý technologiemi. Vyrazit s ním můžeme i na dlouhé jízdy, a tak nás nepřekvapí množství doplňků, které nám zpříjemní cestování. Zkrátka povedený stroj.
Kawasaki Ninja H2 SX by se dala definovat jako sport tourer, na který se těší nejeden jezdec. Rok 2022 přináší skutečnou lahůdku. Výrobcům se povedlo skloubit obří výkon a neskutečné jízdní pohodlí. Celý stroj je navíc prošpikovaný technologiemi, za které by se nemusel stydět kdekterý automobil. Vše je navržené tak, aby měl jezdec k dispozici maximální pohodlí, silný výkon a nezaměnitelný vzhled, pro který je Ninja tolik milovaná motorka.
Design ostrý jako břitva
Ikonická jedově zelená barva se zkombinovala s noční černí. Výsledek opravdu nahání hrůzu. Přední části dominuje mohutná kapotáž, která má za úkol chránit jak motorkáře, tak palubní počítač. Co nás lehce rozhodí jsou zrcátka. Kromě toho, že skrývají blinkry, což je chytře vyřešená záležitost, mají opravdu ojedinělý tvar. Mnohem více z motorky trčí. Nevypadá to ovšem nijak zle. Naopak to podtrhává cestovní podstatu stroje.
Hmotnost 267 kg. To už je váha, která se nechá poznat. Zároveň je ale stroj krásně ovladatelný a hbitý. Napomáhají tomu i tvrdá 17palcová kola s rozvorem 1,48 m. Posed je tradičně hodně položený, což není na dlouhé cestování zrovna ideální. Podle výrobců to ovšem není problém.
Brzdový systém byl vyřešený 320 mm diskem Brembo vepředu a 250 mm vzadu. Těžký a silný stroj to potřebuje jako sůl. Stejně fantasticky funguje i odpružení. Motorka v zadní části nabízí úchyty pro plastové brašny, do který se vejde opravdu hodně. Stroj tak získává zcela jiný rozměr a podobu. Je až pozoruhodné, jak málo stačí a ze sportovní střely se motorka promění na mohutný cesťák.
Síla Japonska
Konečně věc, pro kterou si lidé Ninju kupují. Kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 998 cc je motor, který dokáže vyprodukovat sílu 200 koňských sil. Společně s krouticím momentem 140 Nm tak tvoří až neuvěřitelné hodnoty. Přestože s motorkou můžeme vyrazit na dlouhé jízdy, nepohrdne ani závodním okruhem, kde se dokáže slušně vyřádit.
Nemilý fakt je ten, že Kawasaki Ninja H2 SX SE nás vyjde na 680 000 korun. To je skutečně hodně. Přesto však v tomto stroji nevidíme cenu, ale legendu, která disponuje šíleným výkonem a dopřeje nám moře zábavy. Pak už ¾ milionu nepůsobí tak zle.