Jen málokterý automobilový nadšenec tento vůz nezná. Audi TT je ikonou, která ze silnic jen tak nezmizí. Parádní vzhled, dobrý výkon a odhodlání. Menší auto, který udělá dojem snad úplně na každého, má nový kabát od roku 2020.
Roky plynou, ale tvar modelu TT zůstává. Dalo by se říci, že se vzhled této Audiny stal legendou a kdykoli spatříme TT RS na silnici, víme, s čím máme tu čest. Malé coupé, které je posazené hodně nízko, možná nebudí takový respekt na parkovišti, ale na silnici zajatce nebere. Auto je lehčí a nabitější silou než kdykoli předtím. Řídit by ho měli hlavně zkušení řidiči, protože nám nic zadarmo nedopřeje. Dá nám ale pocítit, co to je kombinace masivního výkonu a drobné váhy.
Vzhled, který se stal legendou
Bylo by odvážné srovnávat tohle Audi s Porsche 911. Něco však tyto modely mají společného. Design Porsche se stal naprosto neodmyslitelný od automobilového světa. To samé platí pro TT RS. Přestože nedosahuje tvar karoserie takové slávy jako zmíněné 911 nebo VW Brouk, na silnicích působí ojediněle a zároveň povědomě.
Oproti klasické verzi TT je RS daleko více agresivní. Tvrdý, nesmlouvaný gril, který je podtržený sportovním nárazníkem vytváří celou image tohoto vozu. Střecha se jasně svažuje až k zadnímu nárazníku a přerušuje ji akorát nádherný spoiler, který je odnímatelný (ale kdo by to dělal?). Nádherná kola, která Audi prostě umí. 19 a 20 palců podle výbavy.
Interiér je přesně to, co od tohoto auta očekáváme. Dvě přední sedadla skořepinového tvaru, nádherný volant a sportovní řadicí páka. Co více si přát? Kolem nás najdeme hodně karbonu, což jen dokresluje závodní potenciál TT RS. Jediná obrazovka je za volantem, kde si promítneme budíky, navigaci, všechno. Nutno říci, že přestože jsou k dispozici dvě zadní sedadla, tohle auto je prostě pro dva cestující. Oproti přední řadě, kde je místa tak akorát, zadní by musela hostit trpaslíky. To ovšem nejsou body dolů, od tohoto typu vozu se ani nic jiného nečeká.
Výkon je masivní
Auto váží kolem 1,5 tuny. Pod kapotu mu byl narván nově vyvinutý pětiválcový motor 2,5 TFSI. Spotřeba kolem 8 litrů na 100 km. Výkon motoru je deklarován na 400 koní s krouticím momentem 480 Nm. To nám dopřeje fakt, že se z 0 na 100 podíváme za 3,7s v ideálních podmínkách. Stopka maximální rychlosti byla nastavena na 250 km/h. Na přání lze ale zvýšit na 280 km/h.
TT RS má všechno, co od sporťáku očekáváme. Styl, výkon, krásné jízdní vlastnosti a zvuk. Všechno je ovšem vykoupeno cenou, která se tu vyšplhala na 1,6 milionů korun. Počítejme ovšem s vyšší částkou. Odpovídá ale cenovka realitě? Za nás ano, tohle auto je opravdu střela.