Více
    10.5 C
    Czech
    Úterý 11. března 2025

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Nejšílenější Bugatti, které kdy spatřilo světlo světa! To je BOLIDE

    Zdroj:Bugatti

    Motoristický svět zažívá zně. S dalším a dalším vývojem nových technologií jde ruku v ruce i automobilový průmysl. Nová bestie sjede i z výrobní linky značky Bugatti. Jmenuje se Bolide a už první pohled naznačuje, co, že je to za neskutečný stroj.

    Reklama

    Francouzská automobilka hrne na trh jedno luxusní auto za druhým a s novinkou to nebude jinak. Bugatti patří do koncernu německého Volkswagenu a proslavily ho zejména modely Veiron nebo Chiron. Třetí velká zbraň nese název Bolide a už podle samotného vyjádření vedení automobilky půjde o velkou věc: „Interpretace závodního plnokrevníka 21. století,“ hlásají v Bugatti.

    Pojďme si Bugatti Bolide představit. Z vnějšku je na první pohled vidět, že jde o modré hyperauto, které ihned upoutá jakoukoliv pozornost. Už před časem unikla fotka zadních světel. Ty mají tvar X a samozřejmě na autě nechybí. No, udělejte si obrázek sami.

    Auto váží 635 kilogramů méně než model Chiron, tedy něco kolem 1 240 kilo. Automobilový svět ještě nikdy neviděl takový poměr výkonu na kilogram. Ten se u Bolide pohybuje na hranici 0,67. Bolide pohání 16válcový motor o objemu 8 litrů a pyšní se 1 850 koňskými silami! Při zkušebním měření rychlosti jelo auto na okruhu v Le Mans. Ten zajelo s časem 3 minuty a 7 vteřin. Z 0 na 100 stačí autu 2,17 vteřiny a z 0 na 500 kilometrů v hodině si musí řidič počkat 20,16 vteřiny.

    Bolide, to je čiré šílenství. „Co kdybychom vyvinuli extrémní hypersportovní vůz zaměřený na závodní trať s nevídaným poměrem hmotnosti k výkonu 0,67 kg na koňské síly? Odpovědí je: BUGATTI BOLIDE,“ psala automobilka na začátku představení tzv. akce WHAT IF …?

    Zatím není jasný začátek výroby ani cenovka. Vzhledem k tomu, že třeba nové Chiron stálo kolem 130 milionů korun, tohle bude ještě nepředstavitelně dražší.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Mercedes-AMG vyvíjí novou generaci motoru V8

    Ano, je to skutečně tak. Mercedes-AMG potvrdil, že pracuje na vývoji nové hybridní pohonné jednotky V8, která by mohla dorazit už v roce 2026. Pokud se tak opravdu stane, čeká na zákazníky brutální výkon, který by mohl být o něco málo šetrnější k peněženkám. 

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Mercedes-AMG vyvíjí novou generaci motoru V8

    Ano, je to skutečně tak. Mercedes-AMG potvrdil, že pracuje na vývoji nové hybridní pohonné jednotky V8, která by mohla dorazit už v roce 2026. Pokud se tak opravdu stane, čeká na zákazníky brutální výkon, který by mohl být o něco málo šetrnější k peněženkám. 
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama