Do klubu pouze s modelem Clubman. Pětidveřové Mini nás nenechá chladnými. Odvážný design se mísí abnormální porcí divokých koní. Každému je jasné, co se stane, pokud spojíme nízké těžiště automobilu Mini a pořádně nadupaný motor. U modelu Clubman navíc oceníme i praktickou stránku. Po sklopení sedadel nabízí stejné množství prostoru jako pořádné SUV.
Přestože se snaží automobilka Mini zachovat si svou originální tvář, hlavně interiér se proměnil skutečně pořádným dílem. Jisté prvky si nesou stejný tvar, dostaly ovšem moderní a pokrokové provedení. Exteriér dostal extrémně dynamickou masku, a i díky ní má Mini Clubman skutečný respekt. Výrobci se ovšem zaměřili převážně na praktickou stránku vozu. Na první pohled menší auto dokáže nabídnout neskutečnou porci zavazadlového prostoru a automobilka je na tento faktor právem hrdá. Typicky anglické auto se prohání po většině evropských silnic a majitelé si ho nemohou vynachválit. Od dob Mr. Beana se sice vzhled posunul výrazně dopředu, ničemu to ale nevadí. Pojďme se podívat na ikonu automobilového průmyslu, která si nese příjmení Clubman.
Design
Vzhled se stal nedílnou součástí pokroku firmy Mini. I dnes ovšem uvidíme na první pohled rysy, které se prostě nemění. Tím prvním je přední maska, kde se výrobci nezbavili kulatých světlometů. Ty sice disponují LED technologií, utvářejí ale stále tu starou dobrou vizáž. Nárazník i maska chladiče působí u modlu Clubman silně sportovním dojmem. Automobil se pohybuje na 17palcových až 18palcových kolech. Při jízdě je větší průměr znát, zvláště pokud známe pocit z 15palcových legend. Zadní část využívá dvojitého otevírání dveří.
Interiér se posunul do oblasti čistě moderního vzhledu. Středem se stal kulatý panel, ve kterém je zabudovaná obrazovka infotainmentu. Součástí je také extrémně ostrý přístrojový panel a Head-up displej. Obecně Mini využívá kulatých prvků. Pokud dříve vozy této firmy nebyly určeny pro moderní potřeby (ve starých verzích si skutečně ani není kam položit telefon) nové modely se s tím popraly velice slušně. Zavazadlový prostor nabízí maximálně až 1250 litrů. Působivé.
Motor
Základem se stal 1,5litrový benzín, který nabízí až 136 koní. Dvoulitrová nafta až 150 koní a dvoulitrový benzín cca 178 koní. Vrcholem se stal dvoulitrový benzín s výkonem 306 koní a točivým momentem 450 Nm.
Verdikt
Základní verze nás vyjde na cca 800 000 korun. Dostat se můžeme až na 1,25 milionu korun. Ne, Mini Clubman nenáí levné auto. Koupě se ovšem vyplatí.