Firma Ford z USA se může pyšnit nejnovější verzí pickupu, který válcuje trh. Pokud chceme zažít skutečný západ, musíme jezdit ve voze Ranger. K mání může být celá řada motorů a výbav. Exteriér nám garantuje respekt na silnici, interiér nám zase poskytne pohodlí a komfort. Podle slov automobilky je Ford Ranger připravený i na těžkou manuální práci. Čísla tomu odpovídají.
Pokud se rozhodneme investovat do pickupu, rozhodně bychom o něm měli vědět co nejvíce. Co nám vlastně Ford nabízí? Firma si rozdělila popis svého produktu do několika segmentů. Zaměřuje se na vzhled, výkon, praktičnost a také konektivitu. Všechny tyto faktory by měly být na vysoké úrovni. Vzhled je sice záležitostí subjektivního pohledu, zbytek ale můžeme s klidem ohodnotit. Za nás musíme konstatovat, že Ford Ranger je skutečně připravený na všechno.
Cena za masivní stroj, který nám pomůže v jakékoli situaci, byla stanovena na 990 000 korun. Ano, pravděpodobně si připlatíme, celkově je ale suma kolem milionu korun vcelku přijatelná. Pokud se navíc zamyslíme nad výhodami, které se nám dostanou do rukou, nejedná se o nijak závratnou částku. Na trhu se samozřejmě objevují i levnější vozy, trucky se ale většinou pohybují kolem již zmíněné sumy. Pojďme se zblízka podívat na to, co si za milion korun pořídíme od značky Ford.
Design
Vzhled nejnovější verze nabral na mohutnosti. Přední strana většinou zaostávala za tou, kterou se mohl pyšnit Raptor. Nově ale karoserie využívá hranaté tvary, které jsou navíc podpořeny LED světlomety, obřím nárazníkem i 20palcovými koly. Při nástupu do kabiny můžeme využít vnějších nášlapů i úchytů v rámu vozu. Raptor sice nabízí pro přístup na korbu vysunovací stupínek, u modelu Ranger si budeme muset poradit s vestavěným nášlapem.
Interiér kombinuje praktičnost s pohodlím. Řadící páka je přiměřeně veliká, což je u trucků nezvyklé. O všem máme přehled na ostré širokoúhlé obrazovce. Téměř všechny povrchy jsou pokryty kůží. Jízda v tomto voze je skutečným zážitkem. Překvapilo nás, kolik prostoru je k dispozici zadní řadě sedadel. Pasažér má dostatek místa pro nohy i hlavu.
Specifikace
Nosnost korby se ustálila na 1,2 tuny. Za Ranger navíc můžeme zaháknout až 3,5 tuny vážící přívěs. Pokud jsme kutilové, nebo se manuální prací živíme, oceníme prostor, který se nám nabídne po sklopení zadního víka korby. Zde můžeme využít 230 V zásuvku nebo úložné prostoru pro nářadí.
Motorizace
Základem jsou dvoulitrové motory, které nabízejí výkony 170 koní a 205 koní. Točivý moment se pohybuje od 405 Nm až do 500 Nm. Pokud ale chceme dravější jízdu, sáhneme po třílitrovém stroji V6. Ten si pro nás připravil 240 koní a 600 Nm.
Verdikt
Ford Ranger je možná trochu dražší vůz, za namakaný pickup to ale stojí. Za nás má tenhle truck rozhodně zelenou.