Německá automobilka BMW představila světu novinku v podobě silného SUV. Model iX2 si nás získá výkonem i designem. V nabídce pochopitelně najdeme i spalovací verze, dnes se ovšem budeme věnovat té čistě elektrické. Design zůstává věrný variantě SUV-kupé. Díky ní působí vozidlo energicky, sportovně i neuvěřitelně elegantně zároveň. Ceník už je veřejnosti známý.
Pokud bychom hledali elektrické SUV, ve kterém se budeme cítit bezpečně i komfortně, rozhodně bychom měli zpozornět u BMW iX2. Zatím lze vozidlo pouze objednávat, na samotný trh se odstane až v březnu následujícího roku. Už dnes ale víme, co všechno se ukrývá pod kapotou i v kabině. BMW si pro své zákazníky připravilo luxus spojený s pokročilou sportovností. Jak sama automobilka popisuje vzhled: „Vzhled budící dojem síly.“ Pojďme se na tento zázrak podávat zblízka.
Cena už byla stanovena. Zatímco klasický spalovací motor vyjde zájemce na cca 1,04 milionu korun, elektrická varianta se na prodejnách objeví za téměř 1,4 milionu korun. Rozdíl více než 300 000 korun už je znatelný, a to se bavíme o základních výbavách. Pokud bychom chtěli do svého vysněného vozu nainstalovat nějaké ty prvky luxusu navíc, pořádně si „prohrábneme“ kapsu. Zatím to ovšem vypadá, že cena odpovídá kvalitě.
Design
Jak jsme si již řekli, styl nového BMW iX2 odpovídá SUV-kupé. Masivní předek dodává vozu na respektu a sportovnosti, zadní část zase na eleganci. Ikonické ledvinky se výrazně zostřily, LED světlomety zase protáhly do stran. Boční linie se zvedají a zadní část tak působí vyvýšeným dojmem. Mnohé zarazí tvar zadní nárazníku, za nás se jedná o skvělý sportovní doplněk. Celý automobil měří cca 4,5 m, do šířky pak nabral 1,85 m. Váží úctyhodných 2605 kg.
Interiér za nás nepřináší celkem nic nového. Jedná se o velice vydařenou kabinu, která působí typickým dojmem vozů BMW. Středový panel s ovládáním převodovky pochopitelně nabral jiného tvaru, za nás se jedná rozhodně o vítaný krok.
Motorizace
Elektromotor nabízí výkon až 313 koní a točivý moment úžasných 494 Nm. Pohon všech kol je samozřejmostí. Z 0 na 100 se dostane BMW iX2 za 5,6 s, což odpovídá vyšší hmotnosti. Maximálně se projedeme 180 km/h.
Verdikt
BMW iX2 reprezentuje novou éru a pokrok automobilky. Pokud by takto vypadaly všechny elektromobily, čeká nás pěkná budoucnost.