I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit.
Málokterý stroj může vyvolat takové vášně jako právě Roadster V100 od italské společnosti Moto Guzzi. Výrobci zde zkombinovali zdánlivě nemožné. I přesto se zdá, že motorka slaví úspěch, a to převážně pro své dokonalé jízdní vlastnosti a také sportovního ducha. V rámu se ukrývá extrémně silný motor, který nás dokáže během chviličky vystřelit kupředu neskutečnou rychlostí. Spojení Roadsteru a Toureru se vyplatilo. Máme šanci zažít pohodlí při cestách i dynamiku sportovního stroje v jednom. Není třeba připomínat, že 400 000 korun ne zcela stačí na pokrytí základu. Pojďme se blíže podívat na to, jak si V100 stojí na trhu.
Design
Málokterý motocykl by nás uchvátil na první pohled tolik, jako právě V100. Může za to atypické spojení dvou rozdílných světů. Cestovní Tourer se skloubil s dynamickým Roadsterem. Čelní maska napovídá, že na silnici zažijeme pekelnou rychlost, konstrukce sedla zase vybízí k příjemnému posezení a uvolnění. Střely se zde zkrátka dvě filozofie, které ovšem perfektně hrají dohromady. Maska disponuje špičatým koncem, ze kterého vystupuje LED světlomet a černé ochranné plexisklo. Do stran vystupují válce vidlicového motoru, pokochat se můžeme i skvěle vyvedeným výfukovým systémem. Sedlo plynule navazuje na nádrž.
Motorka využívá speciální odpružení Öhlins Smart EC 2.0, které je součástí základní výbavy. Nemusíme mít proto strach jezdit po hladkých dálnicích, nebo kamenitých krpálech. Na výběr máme pořádnou zásobu jízdních režimů, takže cestování je skutečně zážitek. Motocykl je primárně určený pro dvě osoby, podle toho byla upravena ergonomie. Pohodlí se posunulo na vyšší stupeň.
Motor
V rámu je zasazený mazlík o obsahu 1042 cc vidlicového tvaru. Ten dokáže vyrobit až 115 koní výkonu a také 105 Nm točivého momentu. Nemusíme mít strach z nedostatku síly.
Verdikt
Cena se pohybuje od 390 000 do 455 000 korun. Inu, italská krása zkrátka není zadarmo. V100 si ovšem vyšší hodnotu zaslouží.