Subaru ve spolupráci s Toyotou představilo světu své zbrusu nové SUV. jedná se o první model vůbec, který využívá naprosto čistou energii. Model Solterra postavila firma na ojedinělé platformě. Zkrátka všechno muselo být vymyšlené od základu, automobilka má ale díky tomu pořádně nabito na budoucí práci. Design tohoto vozu od Subaru dokáže vzít vítr z plachet.
Vývoj nového modelu s sebou nesl řadu plánů a předsevzetí. Vzhledem k faktu, že automobilka Subaru chtěla svým plně elektrickým SUV zaplavit všechny světové trhy, musí si model Solterra počínat obzvláště opatrně. Hodnoty, které značka reprezentuje, musí být patrné jak pro evropský, tak například pro americký trh. Zároveň je veřejnost v různých zemích zvyklá na jinačí formy pojmu SUV. Solterra se tedy musí zavděčit všem. Pojďme se podívat, jestli byly plány naplněny.
Subaru Solterra, our first all-electric SUV, is our most technologically advanced Subaru yet. Versatile and comfortable, it is built with ample back seat and cargo room. Learn more: https://t.co/4SMUsRtoFu #SubaruSolterra pic.twitter.com/IpjALZ5CGU
— Subaru (@subaru_usa) August 31, 2021
Design
Vzhled je odvětví, ve kterém Subaru nešláplo vedle. Navíc k němu přistoupilo s neskutečným důvtipem, který posloužil i marketingu. Solterra totiž reprezentuje spojení dvou latinských slov. Sol a Terra. Do češtiny bychom mohli překládat jako Slunce a Země. Design tedy musí vyjadřovat spojení člověka s přírodou. Solterra tedy na první pohled působí jako chladná voda a její křivky pak jako prvky přírody. Přestože se to může zdát úsměvné, všechno hraje krásně dohromady.
Přední maska se nese ve stylu ostrých tvarů, které mezi sebou krásně kontrastují. Pomyslný gril je zastavěný tvrdým, neprostupným plastem, což dává jasně najevo, že se jedná o elektromobil. Zadní část pak krásně kombinuje světlomety s černou lištou, která je spojuje. Spoilery najdeme nad oknem kufru hned dva, a to menší. Rádi bychom možná uvítali méně plastu v oblasti nárazníků. Auto je sice lehčí, což je u elektrického pohonu vždy výhodou, vzhledově ale o žádnou parádu nejde.
Interiér krásně vystihuje chladnou, noční přírodu. O všem máme přehled na veliké obrazovce infotainmentu, mezi jízdními módy přepínáme na skleněném kolečku. Pohodlné sedačky, prémiové materiály. Tohle auto nás zkrátka nepřestane po designové stránce bavit.
Motor
AWD model váží lehce přes dvě tuny a patří k němu kola 18 nebo 20 palců. Celkový výkon pro obě nápravy se ustanovil na hodnotě 160 kW. Další volbu máme v modelu s náhonem na přední. Ten disponuje výkonem 150 kW.
Verdikt
Inteligentní a výkonné auto. Ceny pro ČR ještě nejsou k dispozici, předpokládejme ale, že se budou pohybovat kolem 1,5 milionu korun, vzhledem k faktu, že na japonském trhu bylo vozidlo uvedeno za cenu 1,4 milionu korun.