Převážně do města je určený model od automobilky Škoda, Kamiq. Stroj, který disponuje lehkostí, ale také tvrdostí SUV. Přichází v několika variantách a cenově se zdá být vcelku přijatelný. Kamiq oceníme převážně v městských uličkách, což byl i hlavní záměr výrobců. Upravili proto technologie, které z ranní špičky udělají snesitelnou záležitost.
Kamiq nedostala takovou mohutnost jako Škoda Kodiaq nebo Karoq. Rozhodně se ale nemusí cítit méněcenně. Pro běžné užívání nabízí přijatelnou dávku prostoru, výkonu i pohodlí. Škoda opět chytře vymyslela financování. Startovací cena je sice přijatelná, ale dokoupit si například musíme i nepostradatelnou rezervu. Proto se u této automobilky vždycky vyplatí počítat minimálně s šedesáti tisíci navíc. Pro lidi, kteří mají Škodu rádi a preferují větší auta, je ovšem Kamiq skvělou volbou. Svou práci odvede opravdu spolehlivě.
Design nového koncernu
Škoda už před lety přišla s novým designem, který se dotkl jak exteriéru, tak kabiny. Stejnou procedurou prošla i nová Škoda Kamiq. Přední mohutnou část zdobí nově navržená maska chladiče. Ta se oproti té staré liší svou vystouplostí. LED světla jsou rozdělena do 4 diod, což nemusí vyhovovat každému. Pro Kamiq je to ovšem jasné poznávací znamení. Nárazník by si možná zasloužil méně plastu, ale tvarově se neztratí.
Litá, ocelová kola dostala rozměr 16 palců a za příplatek se můžeme dostat o něco málo výše. Co Škoda ovšem umí je práce s ergonomií. Krásně si pohrála s liniemi a Kamiq tak vypadá, přestože není největší, opravdu mohutně. Zadní část se inspirovala u matadora těžké váhy Kodiaqu. Škoda Kamiq dostala krásná LED světla do L a tolik typický lomený tvar zadních dveří.
Odsoudit musíme zadní nárazník. Tady už plast opravdu nemá co dělat a rozhodně by si neměl hrát na koncovky výfuku. Je patrné, že se Škoda stále neumí vymanit ze svého hesla: „jsme tu pro lidi“. Tahle automobilka už nikdy nebude levná, a proto by měla přestat šetřit na základních věcech.
Interiér dokonale zapadá do celé filozofie. Tady se Škoda neztratí. Krásné materiály, imitace kůže, extrémně velká obrazovka infotainmentu. Kufr nabízí kapacitu až 400 litrů. Kabina má oproti VW jasně navrch.
Motor
Kamiq přichází v základu s jednolitrovým benzínem o výkonu 81 kW. Maximální točivý moment 200 Nm. S touhle silou žádnou parádu nenaděláme, ale jde to i hůř. 70 kW a 5stupňová převodovka. Co už je zajímavější, tak 1,5litrový benzín s výkonem 110 kW. 250 Nm „krouťáku“ a maximální rychlost 219 km/h. Varianty převodovky: 7stupňový automat, 6stupňový manuál. Tohle už by šlo. Cena startuje na částce 428 000 korun. Přijdeme rezervu, silný motor a jsme na čísle 550 000. I tak se stále jedná o férovou nabídku, uvážíme-li, že dostaneme zbrusu nové auto s dlouholetou zárukou.