Více
    10.5 C
    Czech
    Úterý 11. března 2025

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Mercedes Třídy S opět posouvá laťku výše

    Zdroj:Mercedes

    Minulé generace Třídy S se celosvětově prodalo více než půl milionu kusů. To z ní dělá dlouhodobě nejprodávanější luxusní limuzínu. Automobilka toto dosáhla dlouhodobým budováním svého renomé a v minulých letech i zřetelně luxusním interiérem s jasným a nezaměnitelným vnějším vzhledem. V neposlední řadě i inovacemi. Třída S je již desetiletí nositelem těch nejpokrokovějších inovací a jinak to není ani v tomto roce. 

    Reklama

    Elektrifikace je pro S prioritou, kterou si většina z nás ani neumí představit. Kliky dveří, které jsou kompletně zapuštěny do karoserie, izolační materiály do strukturálních celků konstrukce a to bez narušení dostupnosti komponent a mnoho dalšího ze 77 stran s popisem inovací. To je nová třída S.

    Automobil umožní řidičům kompletně přenechat řízení a to i v hustém provozu, či na určitých úsecích dálnice. Mercedes doslova píše o tom, že řidič takto může získat dodatečný čas například na brouzdání po internetu či na práci.

    Jednou z nejvýznamnějších novinek jsou „digitální světla“. Prostřednictvím 1,3 milionu odrazných plošek v jednom světle dodávají až 2,6 milionu pixelů pro samotné vozidlo. Digitální světla nejenže mají funkci pro neoslňování ostatních účastníků provozu, ale zároveň přenášejí důležité informace z vozidla ven na vozovku. Navíc bude mít S-ko dva typy HUD displejů, přičemž druhý bude mít ještě větší zobrazovací plochu a bude disponovat rozšířenou realitou, která bude zobrazovat dodatečné informace o situaci před vozidlem v pocitové vzdálenosti 10 metrů. Dopomůže tak k lepší orientaci při navigování v neznámém nebo špatně značeném prostředí.

    Automobil má 50 komponent, které mohou být a budou aktualizovány prostřednictvím OTA aktualizací (over-the-air). Jde například o kompletní MBUX systém, digitální světla, asistenční systémy, ale také o nižší stupeň svícení – multibeam LED.

    Systémy Pro Safe a Active Body Control dokáží v případě hrozící kolize nejen přitáhnout posádku k sedadlům ale také nadzvednout celé vozidlo tak, aby hrozící náraz odnesly nejpevnější struktury automobilu a to i v případě střetu s vyšším autem (SUV nebo nákladním vozidlem). E-Active Body Control pracuje na bázi 48 voltovém systému a vozovku před autem vyhodnocuje až 1000 krát za sekundu. Podle toho upravuje nastavení podvozku, pro co nejplynulejší jízdu. Systém využívá 5 vícejádrových procesorů, 20 senzorů a stereokamer, aby zachoval neměnný komfort i na cestách nižší třídy. E-Active Body Control dokáže v režimu Curve naklonit vozidlo v zatáčce až o 10°.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Mercedes-AMG vyvíjí novou generaci motoru V8

    Ano, je to skutečně tak. Mercedes-AMG potvrdil, že pracuje na vývoji nové hybridní pohonné jednotky V8, která by mohla dorazit už v roce 2026. Pokud se tak opravdu stane, čeká na zákazníky brutální výkon, který by mohl být o něco málo šetrnější k peněženkám. 

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Mercedes-AMG vyvíjí novou generaci motoru V8

    Ano, je to skutečně tak. Mercedes-AMG potvrdil, že pracuje na vývoji nové hybridní pohonné jednotky V8, která by mohla dorazit už v roce 2026. Pokud se tak opravdu stane, čeká na zákazníky brutální výkon, který by mohl být o něco málo šetrnější k peněženkám. 
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama