Mazda si na rok 2023 připravila vylepšenou legendu. Model MX-5 si drží těžiště pekelně nízko a odrovná nás i svým skvostným designem. Výrobci se snažili přiblížit vzhledem k pohybu. Na první pohled nás musí automobil lákat lehce přišlápnou plyn. Dynamika se stala určujícím faktorem. Cenově se sice MX-5 přibližuje milionu, počet zážitků za volantem ovšem vyčíslit nelze.
MX-5 patří mezi skutečné legendy, které mezi námi brázdí silnice už pěkných pár let. Postupem času se auto transformovalo, i tak si ale zachovalo ikonickou tvář. Nehledejme v tomto voze nic zvláštního. Účel plní jen jeden. Řidič musí cítit dynamiku podvozku, sílu motoru a nízké těžiště. Výsledkem tak zůstává jízda plná zážitků a vzpomínek. Za kvalitu se ovšem platí, a MX-5 není výjimkou. Základní cena nás sice nemusí tolik zarazit, pokud si ale dopřejeme nějaké ty prvky a technologie navíc, oprašme si peněženku. Těšit nás ale může fakt, že tahle investice se vyplatí. Japonská kvalita přetrvá věky a nás model MX-5 budeme jednou směle ukazovat vnoučatům. Pojďme se na tohle žihadlo podívat zblízka.
Design
Vzhled hraje u modelu MX-5 doslova první housle. Výkonný motor by byl k ničemu, kdyby nebyl podpořený designem vyjadřujícím dokonalou dynamiku. Přední část dostala vcelku známou masku s lesklým znakem uprostřed. LED světlomety se zúžily a protáhly do stran. Nárazník se snížil a svými otvory se stará o hladší proudění vzduchu. 17palcová kola nás okamžitě dostanou nejen svým stylem, ale také funkčností. Podporují nízké těžiště a automobil tak drží na vozovce jako přibitý. Barevně můžeme sáhnout po legendární rudé, nebo po novince jménem Zircon Sand.
Interiér nabízí jednoduchost a pochopitelně kvalitu. Nikde se nesetkáme s levným plastem, naopak, vše je oblečené do kůže s masivními švy. Sedadla dostala skvělý skořepinový tvar a řadící páka se zmenšila natolik, aby co nejvíce padla do ruky. Ke starému stylu má sice interiér daleko, zvykneme si ale velice rychle.
Motor
Pod kapotou najdeme 1,5litorvý motor o výkonu 132 koní. Může se jevit jako malý, v poměru s ergonomií a hmotností vozu se ale jedná o skutečnou střelu. Točivý moment se ustálil na 152 Nm.
Verdikt
830 000 korun v základu je sice hodně peněz, v porovnání s výbavou jde ale o férovou nabídku. Dostat se sice můžeme až k milionu, to už je ovšem jiná pohádka.