Mazda se postupně blíží k maximálně čisté budoucnosti bez spalovacích motorů. Zatím si ale stále můžeme užívat její hybridní modely. Ty totiž nabízejí jak úspornost, tak extrémní výkon. SUV CX-60 patří mezi ty nejlepší, které můžeme od této značky pořídit. Kombinuje v sobě praktičnost, spolehlivost a také výkonnost. Nevýhodou, která odradí mnoho zájemců, zůstává bezpochyby cena.
Proč se stále drží model Mazda CX-60 na čelních příčkách oblíbenosti napříč veřejností? Můžou za to určitě jeho technické vlastnosti a praktičnost. Dalším důvodem je ale styl a design. Mazda si drží svůj typický cit pro detail. Ať se jedná o exteriér, nebo o interiér, všude na nás čeká nespočet prvků, které auto činí maximálně elegantním. Přestože se zde bavíme o skutečně krásném autě, které by se hodilo spíše pro manažery, CX-60 dokáže potrápit i terén. Jako jedno z mála SUV umí utáhnout až 2,5 tuny.
Cena není právě přívětivá. Za naprostý základ si automobilka řekne cca 1,26 milionu korun. Přestože i v této základní výbavě najdeme mnoho technických „zázraků“, mnozí budou toužit po více prémiové variantě. V tom případě sáhnou po nejvíce luxusní verzi, tedy Takumi. Ta nás může i se silnějším motorem vyjít až na 1,68 milionu korun. Za klasické rodinné auto je tato částka skutečně vysoká. Pojďme se tedy podívat na to, co všechno Mazda CX-60 nabízí.
Design
Přední maska už typicky nabízí pohled na robustní mříž, která je zasazená do chromovaného rámu. Ten plynule navazuje a úzké LED světlomety. Z boku oceníme vzhled kol. Ty navíc mohou nabýt velikosti od 18 palců do 20 palců. Zadní strana má opět zvednutý nárazník, který navíc vytváří krásný podklad pro čtyři masivní koncovky výfuku. Celkově auto působí velice elegantně.
Kabina vyniká převážně svým citem pro volbu materiálů. Pro ty, kteří zrovna nemusí mít v autě sedadla z kůže, si Mazda připravila látkovou variantu. Palubní deska působí opravdu prémiově. Za to vděčíme i dřevěnému dekorů. Kufr nabízí objem až 576 litrů. Pokud sklopíme zadní sedadla, vznikne kapacita 1726 litrů.
Motorizace
Základním pohonným ústrojím je 3,3litrový šestiválec, který umí vyrobit 200 koní a 450 Nm točivého momentu. Pokud sáhneme po hybridu, čeká na nás 327 koní a 500 Nm.
Verdikt
Elegantní SUV, které si okamžitě zamilujeme. Mazda CX-60 zkrátka nemá konkurenci.