Ve světě je tenhle „kombík“ oblíbený už pěknou řádku let. Vysloužil se, hlavně u nás ve střední Evropě, nebývalou pozornost. Nový Ford Focus je opět neskutečně praktické a po designové stránce zdařilé auto. Čeká na nás mnoho zajímavých detailů jako třeba „mokrá“ zóna. Velice úspěšný model je zpět připravený na jakkoli namáhavé rodinné cesty.
V automobilce Ford se zaměřili také na maximální zpříjemnění jízdy. V dnešní, moderní době to znamená, že nám za volantem přibilo nespočet asistentů. Každý se stará o to, aby byly převážně dlouhé cesty snesitelné a příjemné. Z Fordu Focus se nám stal extrémně inteligentní společník. Design byl navržen tak, aby posloužil rodinným účelům a zároveň dovolil inženýrům dostat se do kanceláře na určité úrovni. Najde se na tomto automobilu nějaká chyba?
The new #FordFocus has joined our family! 🚀
— Ford News Europe (@FordNewsEurope) October 14, 2021
Boasting upgraded design and connectivity as well as a new #EcoBoost powertrain, all that’s left to ask is… Where would you take the new Focus? pic.twitter.com/LLvC03jv58
Design
Přední maska si drží kontury zajetého vzhledu, díky kterému se stal Ford Focus tak ikonickým. Kdysi býval gril sice úzký, svůj tvar a linky si ale drží i dnes. LED světla se vyznačují velice ostrým profilem. Nárazník sice nepůsobí nijak sportovně, přestože byl evidentně záměr, přidává ale Fordu na mohutnosti. Už tak prostorný vůz se stává vizuálně ještě větším.
Z profilu nám Focus lehce připomíná linie, které razí společnost Mazda. Stejně „pomačkaný“ vizuál působí velice elegantně a zároveň vytváří dojem, že se auto nebude bát ostřejších zatáček a agresivnějšího zacházení. Zadní část je podle nás pravděpodobně nejslabší. Každý máme pochopitelně jiný názor, za nás bychom snesli, kdyby měl Focus o něco více logicky rozvržené prvky. Světlomety i s nápisem uprostřed působí trochu nahodile. Jinak ovšem nejde Focusu nic vytknout.
Interiér by šel prezentovat trochu více propracovaně, nicméně je to prostor, který nijak neuráží a po chvilce začne působit docela útulně. Středobodem palubní desky je obrazovka infotainmentu, která se posunula z předešlých 8 palců na 13,2 palce. Kufr nabízí prostor o objemu 635 litrů. Mokrá zóna znamená, že Ford kufr vybavil podložkou, která se krásně a jednoduše myje. Celkově je kabina po všech směrech uspokojivá, i když, jak prohlásili kolegové z UK, interiér vypadá, jako by ho navrhli ještě předním, než vymysleli dotykové obrazovky.
Motor
Na výběr máme z benzínu a dieselu. Všechny benzínové motory disponují objemem 1 litru a třemi válci, kdy nejsilnější dokáže vyprodukovat 153 koní. Diesel nabízí 4 válce a výkon 118 koní.
Verdikt
Povedený vůz do rodinného prostředí za více než 500 000 korun. Své využití si mezi lidmi rozhodně najde.