Sedany, crossovery nebo dodávky? Ani náhodou. Francouzskou automobilku Peugeot nic nedefinuje lépe než malá auta, která se dokonale hodí do přeplněných ulic velkoměst. Skvělý příklad dává všem také model 208, který by mohl pro svůj výkon, vlastnosti i cenu konkurovat větším „rybám“.
Malých automobilů od Peugeotu jezdí po našich silnicích nepřeberné množství. Mnohdy je až s podivem, že staré klasiky, které by nás při nehodě absolutně neochránily, ještě fungují. Od 205, který baví svět od 80. let, nebo 206, který se stal jedním z nejoblíbenějších a nejpoužívanějších Peugetů vůbec. Vozy lákaly lidi svou cenou, jednoduchostí a často vcelku snadnou opravou. Po odzvonění časů posledního 208 jsme si mysleli, že na řadu přichází 209, aby nebyla narušena kontinuita. Výrobci ale zaveleli jinak a dostali jsme opět poslední model, ovšem po hloubkových úpravách.
Design ušel obří kus cesty
Zvenku se jedná o skutečnou revoluci. Příď dostala nový gril a nebezpečnější světla. Full LED světlomety se pyšní, podle výrobce, třemi liniemi vyobrazující drápy. Jedna je pak protažená až k nárazníku, což zajišťuje to, že si auto nezaměníme. Většinou si auta dávají název modelu na zadní část, Peugeot však své číslo 208 nosí hrdě hned nad majestátním lvem na masce chladiče. Z boku oceníme hlavně kola. V základní výbavě Active dostaneme 15 palců, což vypadá dosti roztomile. Sáhněme ale po verzi GT a hned dostaneme palců 17, což je sice opět nevelké číslo, ale v porovnání se zbytkem auta je vše v pořádku.
Interiér nabízí opravdový pohled do budoucnosti. Francouzi začali přistupovat k vzhledu více pragmaticky a systémově. Moderní a nepřeplácaná kabina působí útulně a zároveň kvalitně. Nic se neviklá, občas narazíme na levný plast, ale s tím se musí počítat. Obrazovka infotainmentu o velikosti 10 palců je přehledná, ostrá a jednoduchá. Pod ní najdeme tlačítka, která jsou jednak fantasticky provedená a také dostatečně vzdálená od řidiče. Vše je na dosah ruky a nic nás neruší od sledování vozovky.
Motorů máme dost
Kromě elektrické verze máme na výběr ze škály výkonů spalovacího motoru. Základních 55 kW je opravdu dobrých jen pro běžné ježdění. Do práce, pro děti, žádný závodník z nás nebude. Dále si pod kapotu můžeme nechat dát 1,2 v benzínu s výkonem 74 kW, nebo 1,5 diesel s výkonem 75 kW. Opět z nás závodníci nebudou, ale lepší než nic. U výbavy GT přichází konečně něco zajímavějšího. 1,2 PureTech v benzínu s výkonem 96 kW. S tím už se dá něco dělat. Cenově nemá Peugeot konkurenty. Od 410 000 Kč za Active až po 635 000 Kč za GT. Je jasné, že tenhle mini vůz z našich vozovek jen tak nezmizí.